معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی:

پرداخت تسهیلات به هنرمندان صنایع‌دستی محدودیت ندارد

تهران (پانا) - معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت محدودیتی برای پرداخت تسهیلات به هنرمندان نداریم، تسهیلات بر اساس طرح توجیهی پرداخت می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۳۱۶۴۳
لینک کوتاه کپی شد
پرداخت تسهیلات به هنرمندان صنایع‌دستی محدودیت ندارد

به گزارش وزارت میراث فرهنگی، مریم جلالی معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در بازدید از خانه صنایع‌دستی ابریشم کشی روستای ملی بسک در شهرستان تربت حیدریه با بیان این مطلب افزود: با بانک های مختلف رایزنی‌های لازم برای پرداخت تسهلات انجام شده و بانک‌ همکاری خوبی در پرداخت تسهیلات دارند.

معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: شهرستان تربت حیدریه جزو مناطق هدف ماست و در کمترین زمان ممکن تسهیلات پرداخت می شود.

او در این بازدید با اشاره به هنر استاد نعمتی پیشکسوت رنگرزی سنتی اظهار کرد: برای حفظ و تداوم این هنر سنتی باید اقدامات لازم از جمله تهیه کاتالوگ لازم انجام شود.

روستای بسک یکی از روستاهای بخش بایگ در ۳ کیلومتری این شهرستان و در ۲۷ کیلومتری شهر تربت حیدریه است. این روستا به عنوان اولین روستای ملی ابریشم‌کشی در سال ۹۷ به ثبت رسید. از این روستا می‌توان به عنوان اولین روستای ملی صنایع دستی در استان خراسان رضوی نام برد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار