مدیر آموزش و پرورش رودهن:

صمیمیت و احترام دو رکن اساسی راه یافتن به اعماق اندیشه و رفتار دانش‌آموز است

رودهن (پانا) - مدیر آموزش و پرورش رودهن، ارتباط صمیمانه و احترام‌آمیز با دانش‌آموز را دو رکن اساسی جهت راه‌یافتن به اعماق اندیشه و رفتار او برای ایجاد یک ارتباط سالم آموزشی و تربیتی همه‌جانبه در مدرسه، برشمرد.

کد مطلب: ۱۳۳۱۹۰۷
لینک کوتاه کپی شد
صمیمیت و احترام دو  رکن اساسی  راه یافتن به اعماق اندیشه و رفتار دانش‌آموز است

زهرا رستمی، مدیر آموزش و پرورش رودهن در جلسه مدیران متوسطه اول و ابتدایی رودهن که در سالن‌ اجتماعات این اداره با حضور کلیه این مدیران در راستای بصیرت‌افزایی، آگاهی‌بخشی، توانمندسازی و هدایت‌گری در مدارس، برگزار شد، گفت: امروزه تکنولوژی و فضای مجازی که در دسترس دانش‌آموزان است، سبب تغییر الگوی‌ زندگی آنها شده است، ضمن اینکه ما در شرایط بسیار بحرانی قرار گرفته‌ایم و متاسفانه این شرایط ناخوداگاه از جامعه وارد مدارس و محیط‌های آموزشی می‌شود، ما در این بحران‌ها نقش بسیار مهمی داریم، در این دوره ما باید در کنار دانش‌آموزان باشیم و هدایت‌گری و راهبری را به نحو مطلوب و احسن انجام دهیم، دانش‌آموزان به کسانی نیاز دارند که همراه و همدل با آنها، اما با تدبر و دوری از احساسات نابجا، آنها را در مسیر درست و روشن قرار دهند تا موجبات آسیب را برای خودشان فراهم نکند.

وی افزود: برخی از معلمان، در کلاس درس با ادبیات خاص و خشونت‌آمیزی با دانش‌آموزان رفتار می‌کنند، در صورتی که می‌توانند با دانش‌آموزان محترمانه صحبت کنند؛ امروزه دانش‌آموزان نیاز به احترام و تشویق دارند، از سوی دیگر، دانش‌آموزان ما وارد یک جامعه شبکه‌ای شده‌اند و تحت تاثیر فضای مجازی قرار گرفته‌اند، بسیاری از این رفتارهای خشونت‌آمیز و پرخاشگری در دانش‌آموزان سرچشمه از فضای مجازی و منابع آن است که باید ریشه‌ای و بسیار با درایت و تخصص تربیتی با آن روبه رو شد تا بهترین اقدام تربیتی همه‌جانبه را بتوان برای دانش‌آموزان انجام داد.

فضای مجازی برای دانش‌آموزان الگو انتخاب و در اختیارشان قرار داده است

رستمی در ادامه عنوان کرد: برخی از معلمان نسبت به بعضی از روش‌های تربیتی که مدیران مدارس در پیش‌ گرفته‌اند، مقاومت می‌کنند؛ آنها توجیه نیستند که این تغییرات فقط شامل مسائل روز نیست و تغییر در مسائلی نسلی و جابه جایی هنجارها و بحث گستردگی فضای‌مجازی نیز از جمله این تغییرات است، در زمانی الگوها و مرجع دانش‌آموزان مدیران و معلمان بودند، اما امروزه ما در این جامعه‌ پیچیده این حالت را از دست داده‌ایم و دلیل اصلی آن نیز فضای‌مجازی است و مطالبی که در فضای مجازی وجود دارد در واقع الگوی دانش‌آموزان را انتخاب کرده‌ و در اختیارشان خیلی راحت قرار داده است که سرچشمه آسیب‌ها و آفات اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و بسیاری زمینه‌های دیگر را برای دانش‌آموزان فراهم کرده است که قطعا کار مهندسی‌شده اساسی، علمی و تخصصی تربیتی و آموزشی را می‌طلبد.

در مدارس مروج خشونت نباشیم تا واکنش دانش‌آموزان دفاعی شود

در پایان این جلسه رستمی، خاطرنشان کرد: به هر میزان که ما در کلاس‌های درس و مدرسه مروج خشونت باشیم، عکس‌العمل و واکنش دانش‌آموزان نسبت به ما شدیدتر و دفاعی‌تر خواهد بود و موضع سخت‌تری در مقابل آموزه‌های مدرسه خواهند داشت. از مدیران مدارس خواستارم از معلمان خود بخواهید در کلاس‌ها با دانش‌آموزان ارتباط محبت‌آمیز و صمیمانه داشته و گفتمان‌سازی را ترویج دهند، به عنوان مثال حداقل ۱۵ دقیقه از زمان کلاس را برای شنیدن صحبت‌های دانش‌آموزان در هر زمینه‌ای که دوست دارند، اختصاص دهند، در مدارس، فضاهای شاد و مهیجی برای دانش‌آموزان ایجاد کنید؛ با معلمان خود جلسه‌ تخصصی در خصوص این مسائل داشته باشید تا با همکاری و مشارکت همه جانبه با همدیگر بتوانیم با یاری خداوند این دوره بحرانی را سپری کنیم و مدرسه همیشه کانون گرم تعلیم و تربیت بماند و جایگاهش حفظ شود.

دانش‌آموز خبرنگار: فاطمه عمادی نژاد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار