در گفت‌وگو با پانا:

سید محمد علوی: فولاد با دوسه برد متوالی به جمع مدعیان برمی گردد

انتظار بالا رفتن کیفیت لیگ را نداشته باشید/ برای تیم ملی ناراحتم

تهران (پانا) - سرپرست تیم فوتبال فولاد خوزستان معتقد است این تیم با شروع لیگ برتر با دوسه برد متوالی می تواند به جمع مدعیان بپیوندد.

کد مطلب: ۱۳۳۱۸۹۹
لینک کوتاه کپی شد
سید محمد علوی: فولاد با دوسه برد متوالی به جمع مدعیان برمی گردد

مهدی جابری - سید محمد علوی در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به اردوی تیم فولاد خوزستان در دوبی امارات اظهار داشت: «وقتی لیگ دراز مدت تعطیل می شود، همیشه آماده نگه داشتن بازیکنان و تیم واقعا کاری دشوار است به خصوص اینکه پای جام جهانی هم وسط باشد. باشگاه تصمیم گرفت برای اینکه تیم شرایط بهتری پیدا کند، اردوی برون مرزی تدارک ببیند و خدا را شکر توانستیم اردوی بسیار خوبی برگزار کنیم. در این مدت دو بازی خوب تدارکاتی هم داشتیم تا با دست پر به ایران برگردیم. الان هم آماده ایم تا انشالله با قدرت بازی‌های باقی مانده تا پایان نیم فصل را ادامه دهیم و شرایط جدولی تیم را بهتر کنیم.»

وی افزود: «همه لیگ البته دنبال این بود که تیم ملی بتواند شرایط خوبی در جام جهانی داشته باشد. اما نتایجی که رقم خورد، کمی برای تیم ملی ناراحتم. بهترین فرصت بود به دور بعد برویم اما اتفاقاتی افتاد که موفقیت حاصل نشد. البته که موفقیت برای چنین رویدادی بزرگ، نیازمند تدارکات قدرتمند و برنامه ریزی و سازماندهی استاندارد است. متاسفانه تیم ملی ما کمترین بازی تدارکاتی داشت و آن طور که باید نتوانست مهیای این جام شود.»

سرپرست تیم فوتبال فولاد خوزستان تصریح کرد: «لیگ ما باعث قدرتمند شدن تیم ملی می‌شود. وقتی به لیگ هم نگاه می‌کنید، این قدر بی‌کیفیت و کم گل دنبال می‌شود که واقعا حرفی نمی‌ماند. قبلا لیگ پویا بود و بازیکنان این قدر می‌درخشیدند که لژیونر می‌شدند اما الان این قدر لیگ بی‌کیفیت است که لژیونرهای ما وقتی سن‌شان بالا رفته، برگشته‌اند. از این به بعد هم انتظار نداشته باشید لیگ با کیفیت شود.»

سید محمد علوی گفت: «لیگ باید پای خودش بایستد. باشگاه‌ها باید بتوانند درآمدزایی کنند نه اینکه خودشان هزار مشکل مالی دارند. فوتبال باید از پایه‌ها توسعه پیدا کند. زیرساخت‌های ما افتضاح است. هنوز باشگاه‌ها زمین تمرین ندارند و برای اجاره زمین مجبورند، هزینه‌های زیادی انجام دهند. برای هر بازی مجبورند ۲۵۰ میلیون پول پرداخت کنند. باشگاه باید بازیکن‌سازی کند و از این راه درآمد داشته باشد اما همه حاضرخورند.»

وی افزود: «لیگ ما هنوز بعد از گذشت ۱۲ هفته نتوانسته مدعیان را بشناسد. باید منتظر بمانیم و ببینیم چه اتفاقاتی در ادامه رخ می‌دهد. هنوز زود است. مشکلاتی که باشگاه ها دارند، به تیم ملی هم می‌رسد. وقتی بازیکن باکیفیت تعدادشان کم شود، تیم ملی هم ضربه می‌خورد.اگر می‌خواهیم لیگ قشنگ و پویا شود باید باشگاه‌ها هزینه کنند. این طور نباشد که تا باشگاهی هزینه می‌کند، بگویند از پول بیت المال رفت. این حرف ها نباید باشد. تا زمانی که فوتبال ما دولتی است، نباید انتظار داشت که درآمدزایی انجام شود. بالاخره هر باشگاهی به یک نهادی، شرکتی یا مجموعه ای وصل است و آنها باید هزینه کنند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار