مدیر عامل شرکت گاز آذربایجان‌شرقی خبر داد:

مصرف ۳۸ میلیون مترمکعبی گاز در آذربایجان‌شرقی

تبریز (پانا) - مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌شرقی ازمصرف ۳۸ میلیون متر مکعب گاز در بخش خانگی و صنعتی در روزهای اخیر خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۳۱۷۲۲
لینک کوتاه کپی شد
مصرف ۳۸ میلیون مترمکعبی گاز در آذربایجان‌شرقی

نادر کمالی در نشست بررسی طرح‌های در حال اجرای شهرستان سراب با بیان اینکه این استان از مناطق سردسیر کشور است، افزود: برای پایدارسازی شبکه گاز و پیشگیری از افت آن نیازمند مدیریت مصرف هستیم.

وی ادامه داد: میزان مصرف گاز در تمام بخش‌های خانگی صنعتی و نیروگاهی قبل از فصل سرما حدود ۲۷ میلیون مترمکعب بود، این در حالی است که مصرف ۱۲ میلیون مترمکعبی بخش نیروگاهی را از مدار خارج کردیم، اما با این حال میزان مصرف خانگی استان هم ۵۰ درصد افزایش دارد.

کمالی با بیان اینکه مشترکان با افزایش مصرف جریمه خواهند شد، گفت: در صورتی که مشترکان بخش خانگی و صنعتی مصرف گاز را ۱۳ درصد کاهش دهند می‌توانند از پاداش و تخفیف ۳۰ درصدی در صورتحساب گازبها بهره‌مند شوند.

مدیرعامل شرکت گاز استان افزود: مشترکان خانگی که مصرف گاز آن‌ها در ماه‌های سرد سال نسبت به دوره مشابه پارسال کمتر شود، به ازای هر یک واحد درصد کاهش ۶ درصد هزینه هایشان کمتر می‌شود.

فرماندار سراب نیز با بیان اینکه این شهرستان از نظر گاز رسانی از شهر‌های سبز استان است و ۱۰۰ درصد خانوار‌های شهری و روستایی از این نعمت برخوردار هستند، گفت: با توجه به گذشت زمان عملیات گازرسانی نیازمند اصلاح و بازسازی شبکه گاز در برخی از مناطق هستیم.

علی جهانی با بیان اینکه شهرستان سراب قطب کشاورزی و دامداری استان است و واحد‌های تولیدی و صنعتی آن در حال افزایش و توسعه هستند، بر ضرورت نزدیک‌رسانی گاز به پروزه‌های در حال اجرا تاکید کرد.

وی همچنین با اشاره به آغاز عملیات اجرایی طرح نهضت ملی مسکن در چندین منطقه از این شهرستان، تامین زیرساخت شبکه گاز را همزمان با اجرای این طرح خواستار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار