استاندار آذربایجان شرقی:

هیچ مدرسه‌ای نباید قطعی آب و برق و گاز داشته باشد

تبریز(پانا)- استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که هیچ مدرسه‌ای نباید قطعی آب و برق و گاز داشته باشد، به اهمیت بازگشایی مدارس همراه با شور و نشاط تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۰۲۰۳۰
لینک کوتاه کپی شد
هیچ مدرسه‌ای نباید قطعی آب و برق و گاز داشته باشد

عابدین خرم در جلسه شورای هماهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی ضمن تشکر و قدردانی از تلاش های مدیر کل آموزش و پرورش استان، اظهار داشت: مدیر کل محترم آموزش و پرورش استان از کف آموزش و پرورش بوده و درد آشنا به مشکلات هستند و لذا از برنامه ریزی ایشان تشکر می کنم چرا که با همراهی همکارانش برنامه ریزی خوبی کرده اند.

وی ادامه داد: امیدواریم این برنامه ریزی منجر به بالا رفتن کیفیت و کمیت ماموریت آموزش و پرورش در حوزه های مختلف و بحث های ارتقا آموزشی، پرورشی و تربیتی که دغدغه همه است، شود. اپیدمی کرونا به وضعیت تحصیلات در ابعاد مختلف آسیب رسانده است و باید در رفع این آسیب‌ها تلاش مضاعف داشته باشیم. چه در حوزه عقب ماندگی تحصیلی یا پایین بودن سطح تحصیلات در مدارس، با آموزش از راه دور اقداماتی انجام گرفت که کافی نیست.

خرم با اشاره به کیفیت برنامه ریزی آموزش و پرورش برای تیم تابستان، گفت: برنامه ریزی های ایام تابستان خوب بود ولی در طول سال تحصیلی هم باید انجام گیرد تا این عقب ماندگی جبران شود و لذا آمادگی برای بازگشایی مدارس باید با برنامه ریزی درست، تا آخرین رده استان انجام گیرد. همراهی و همکاری فرمانداران و بخشداران نیز باید در این راستا، زیادتر و مضاعف تر باشد.

وی ادامه داد: تمهیدات لازم برای بازگشایی مدارس باید با همراهی تمام دستگاه‌ها و با شور و نشاط انجام گیرد و با رفع بعضی مسائل مدرسه، همراه باشد. در ابتدای دولت، بیش از ۲۰ میلیارد تومان تجهیزات برای ارسال به مدارس آماده شده است و این یک قدم جدی و مناسب است. خیرین در مدرسه سازی و نوسازی مدارس و تجهیز آنها بسیار کمک حال دولت بوده اند. و لذا هیچ مدرسه ای نباید قطعی آب و برق و گاز داشته باشد.

وی افزود: توجه به پیشکسوتان و بازنشستگان که ولی نعمت و آینه تمام نمای آموزش و پرورش هستند و وابستگان آموزش و پرورش هستند، بسیار دارای اهمیت است. همچنین توجه به حق و حقوق معلمان بسیار مهم است که با اجرایی شدن آن مشکلات زیادی از آن ها حل می شود.

استاندارآذر شرقی با بیان این که در نوسازی مدارس در دولت سیزدهم به صورت جدی ورود کردیم، گفت: این ورود جدی را ادامه می دهیم ولی مدارس دیگری هم داریم که از فضای خوبی برخوردار نیستند. در این راستا توجه به مناطق محروم بسیار مهم است . دولت برای آموزش و توانمند سازی قشر محروم که تحت حمایت دولت است در آذربایجان‌شرقی ۱.۵ هزار میلیارد تومان برای این افراد در نظر گرفته و تلاش می کنیم که این رقم را از شرق تسهیلات به ۲ هزار میلیارد برسانیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نرخ باسوادی در استان رضایت بخش نیست. نرخ باسوادی ۸۴ درصد است که باید بالا ببریم مخصوصا در شهرستان‌هایی چون خدا آفرین، هشترود و چاروایماق و بستان آباد که نرخ باسوادی کم است و لذا باید هدف ما برای سرشماری در سال۱۴۰۵، ۹۵ درصد باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار