سرپرست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور خبر داد:

مدارس چند ساحتی احداث می‌شود

تهران (پانا) - سرپرست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت طراحی و ساخت مدارس چند ساحتی در راستای تربیت متوازن دانش آموزان منطبق بر ساحت های شش گانه تعلیم و تربیت در دستور کار قرار دارد.

کد مطلب: ۱۳۳۱۴۷۰
لینک کوتاه کپی شد
مدارس چند ساحتی احداث می‌شود

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، حمیدرضا خان‌محمدی در جلسه شورای معاونان سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با تسلیت ایام فاطمیه (س)، گفت: حضرت فاطمه (س) بانوی مجاهدی بود که در طول زندگی خود در مسیر جهاد و مبارزه قرار داشت و ما به عنوان رهروان مکتب اهل بیت (ع) باید سبک و سیره ایشان به خصوص رویکرد جهادی را در تمامی جوانب زندگی خود به خصوص بر حسب تکلیف در تحقق ماموریت‌های سازمان نوسازی مدارس کشور در پیش بگیریم.

وی با بیان اینکه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر تربیت متربیان صالح آراسته به مراتبی از حیات طیبه تاکید شده، تصریح کرد: باید مولفه‌هایی چون جهادگر، تلاشگر، خلاق و کارآفرین، سالم و بانشاط، مشارکت‌جو را برای تربیت انسان صالح مورد تاکید قرار دهیم.

خان محمدی ضمن تاکید بر پرهیز از شتاب زدگی در اجرای امور بدون تدبیر در روش‌ها، افزود: طراحی و ساخت مدارس چند ساحتی با هدف‌گذاری تربیت متوازن دانش آموزان مبتنی بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، ترسیم شده و آن را در دستورکار قرار داده‌ایم و باید با بهره‌گیری از زیرنظام تامین فضا، تجهیزات و فناوری نسبت به توسعه مدارس و محیط‌های یادگیری متناسب با نیاز روز و کارآمد اقدام کنیم.

وی با اشاره به ماموریت سازمان نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس کشور در ساخت مدارس متناسب با معماری ایرانی، خاطرنشان کرد: باید روند را به گونه‌ای مدیریت کنیم تا ساخت مدارس بزرگ مقیاس متناسب با زیست بوم جدید و فناوری‌های دانش بنیان، ملهم از تمدن عمیق و پر افتخار ایران متناسب با معماری اصیل ایرانی- اسلامی باشد.

سرپرست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با تاکید برتکمیل پروژه‌های نیمه کاره به ویژه پروژه‌های خیرساز و همچنین ضرورت مکان‌یابی مدارس براساس آمایش سرزمین و تحولات جمعیتی تصریح کرد: باید از کلنگ زنی پروژه‌هایی که پیوست مالی معین و مشخصی ندارند پرهیز کرد تعهدات جدید را در صورتی که بتوانیم در زمانبندی دقیق تحویل دهیم، آغاز کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار