رئیس قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر خبرداد

تشکیل گروه‌های جهادی در مدارس کشور

جهش با روحیه جهادی امکان‌پذیر است/مشکل موجود در مدرسه توسط دانش‌آموزان شناسایی و رفع شود/شبکه‌ معلمان و دانش‌آموزان جهادی باید گسترش یابد/قوانین، مقررارت و رویکردهای عدالت‌ستیز را باید کنار گذاشت/معلم‌های تازه کار را نباید به مناطق محروم فرستاد

تهران (پانا) - رئیس قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر از تشکیل گروه‌های جهادی در مدارس کشور خبرداد.

کد مطلب: ۱۳۳۱۹۶۹
لینک کوتاه کپی شد
تشکیل گروه‌های جهادی در مدارس کشور

حمیدرضا خان‌محمدی، رئیس قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر در اولین گردهمایی بزرگ جهاد حوزه تعلیم و تربیت با عنوان "جهادگران تربیت" که صبح امروز ۲۷ آذر ۱۴۰۱ در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد‌، اظهار کرد: قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر دارای ادبیات جدیدی است و براساس همین ادبیات نیز کارگروه‌های مختلفی تشکیل شده تا بتوانیم بسیاری از مسائل و مشکلاتی که وجود دارد را حل کنیم. واقعیت این است که اگر بخواهیم صرفا بر مبنای آیین‌نامه‌ها و کتاب‌ها عمل کنیم، جهش نخواهیم کرد. جهش با روحیه جهادی امکان‌پذیر است.

سرپرست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور ادامه داد: باید از تمامی ظرفیت‌ها استفاده کرد و نگاهی ویژه به مسائلی مانند آسیب‌های اجتماعی، فقر و حاشیه‌نشینی داشته باشیم.

خان‌محمدی با اشاره به شبکه بزرگ جهادگران عرصه تعلیم و تربیت، عنوان کرد: اگر بخواهیم سامانه‌ای نظارتی در خصوص مشکلات و مسائل مدارس روستایی داشته باشیم، هزینه بسیار یدارد. بنابراین باید از شبکه بزرگ جهادی که به وجود آمده کمک بگیریم. ذهن و نگرش را باید تغییر دهیم و به سمت جهادی بودن حرکت کنیم و همچنین از تمامی ظرفیت‌ها محلی نیز استفاده کنیم. ما منتظر اتفاقات بزرگ هستیم و ان‌شااله سند انتظار هم نوشته خواهد شد. هدف بعدی این است که گروه‌های جهادی در مدارس تشکیل شود تا هر مسئله و مشکل موجود در مدرسه توسط خود دانش‌آموزان برای رفع و حل شدن شناسایی شود.

وی با بیان اینکه خیرین مدرسه‌ساز در فعالیت‌های جهادی همواره جلوتر از بقیه بوده‌اند، خاطرنشان کرد: اصل نظام مقدس جمهوری اسلامی بر مبنای عدالت است و عدالت یعنی رساندن حق به کسی که ذی‌حق است. خدا را شاکریم که زیرساخت بسیار خوبی از نیروی انسانی ایجاد شده و شبکه‌ای متشکل از معلمان جهادی و دانش‌آموزان جهادی داریم و وظیفه آن‌ها این است که فعالیت‌های جهادی را مانند جریان خیر مدرسه‌ساز گسترش دهند.

خان‌محمدی ادامه داد: انقلابی که قرار است انقلاب ما به آن وصل شود، انقلاب امام غایب است و بحث کار جهادی بخشی از کارهای موفق آن است.

رییس قرارگاه عدالت تربیتی با بیان اینکه قوانین، مقررارت و رویکردهای عدالت‌ستیز را باید کنار گذاشت، اظهار کرد: معلم‌های تازه کار را نباید به مناطق محروم فرستاد، دانش‌آموزان مناطق محروم باید بیشتر دیده شوند و امکانات بیشتری برایشان فراهم شود.کار جهادی کار حل مسئله‌ای است و معلم قوی را باید به مناطق محروم فرستاد.

وی افزود: در درون خود سیستم باید اتفاقات خوبی رخ دهد. چیزی که امروز بر عهده ماست حل مسئله و اولویت بندی مسائل است. سامانه‌ای با هدف تشکیل یک جبهه واحد و شناخت افراد نسبت به یکدیگر تشکیل شده تا اگر جهادگری به منطقه‌ای رفت با گروه‌های جهادی، خیرین و معلیمن جهادی برای انجام عملیات‌های بزرگ ارتباط برقرار کند.

خان‌محمدی در ادامه با اشاره به پویش "همه حاضر"، گفت: پویشی را راه‌اندازی کردیم که گروهی فعال از مردم پای کار آمدند تا بازماندگان از تحصیل را دریابند و با کمک‌های بی‌سابقه‌ای مواجه بودیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: فعالیت در نظام آموزش و پرورش کاری فوق تخصصی است و ما انسان‌های فوق تخصص کم نداریم، باید درب‌های آموزش و پرورش را به روی این عزیزان باز کرد و به دنبال آن‌ها بگردیم برای پای کار آمدن. این مصداقی از مردمی‌سازی با رویکرد جهادی است که از جمله مهم‌ترین کارها است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار