در گفتگو با پانا:

ابراهیم اسدی : تیم ملی به تفکر جدیدی نیاز دارد 

کی روش فوتبال ما را به نابودی کشاند/ کنار گذاشتن اسکوچیچ اشتباه بود

تهران (پانا) - پیشکسوت پرسپولیس معتقد است کی روش دیگر چیزی برای عرضه به فوتبال ما ندارد و باید مسئولان فدراسیون فوتبال دنبال مربی جدید با تفکری نو و به روز بروند.

کد مطلب: ۱۳۳۰۳۸۶
لینک کوتاه کپی شد
ابراهیم اسدی : تیم ملی به تفکر جدیدی نیاز دارد 

مهدی جابری - ابراهیم اسدی در گفتگو با پانا با اشاره به عملکرد تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی قطر، اظهار داشت: «شرایط فوتبال ما در ماه‌های منتهی به جام جهانی قطر، خوب نبود و فدراسیون فوتبال در بحرانی‌ترین روزهایش بود. نه رئیس فدراسیون مشخص بود و نه تکلیف سرمربی. وقتی تاج انتخاب شد، فکر می‌کرد که با آوردن کی روش که شناخت خوبی از فوتبال ما داشت و او باتجربه است، می‌تواند نتایج خوبی بگیرد. به همین دلیل به زور و به بدترین شکل ممکن اسکوچیچ را اخراج و حتی شأن و شخصیتش را له کردند.»

وی افزود: «تیم ملی اصلاً آمادگی خوبی نداشت. درحالی‌که تمام تیم‌های حاضر در جام جهانی به‌خصوص تیم‌های اروپایی تا لحظه آخر و ۱۰ روز مانده به جام جهانی، بازی تدارکاتی داشتند. لیگ‌هایشان پویا بود و با آمادگی کامل حاضر شدند. یکی از دلایلی که در بازی‌های اول گروهی، برخی بازیکنان مصدوم شدند و کلا جام را از دست دادند، همین بازی‌های فشرده تیم‌ها بود.»

پیشکسوت پرسپولیس تصریح کرد: «تیم ما با شرایط مطلوب نرفت اما گروه خیلی خوبی داشتیم. قرعه‌ای به ما افتاد که دیگر تکرار نخواهد شد. فدراسیون درگیر انتخابات بود. تا روز آخر تیم اعزامی ما و نفراتش مشخص نبودند. در آخر هم تیم خوبی جمع نشد. متأسفانه سن تیم ما بالا بود و مسن‌ترین تیم جام بودیم. قبلاً گفته بودم، قرعه خوبی داریم اما باید کارکنیم و اگر با آمادگی برویم، می‌توانیم صعود کنیم. متأسفانه مسئله را جدی نگرفتند و به این راحتی شانس صعود را از دست دادیم.»

ابراهیم اسدی گفت: «مسئله اصلی این است که ما هم باید مثل ژاپن و کره و عربستان و استرالیا دنبال تحول و توسعه باشیم. این تیم‌ها دیگر دنبال صعود به جام جهانی نیستند و می‌خواهند به مراحل بالا بروند. کیفیت فوتبالشان فراتر از آسیاست و تنه به تنه بزرگان دنیا می‌زند. ما ایرانیم و شأن و شخصیتی فراتر از فوتبال آسیا داریم. نباید فقط به صعود بسنده کنیم.»

وی تأکید کرد: «من با انتخاب کی روش خیلی مخالف بودم. همان‌طور که تمام اهالی فوتبال و استخوان خردکرده‌ها مخالفت کردند. اسکوچیچ، تیم را در سخت‌ترین شرایط بر عهده گرفت و از ۱۶ بازی ۱۴ برد، یک مساوی و تنها یک باخت آورد. صلاحیت فنی‌اش اینجا مشخص می‌شود. ای‌کاش با آبرو و شخصیتش بازی نمی‌کردند و او روی نیمکت می‌نشست. شک نکنید حداقل این بند که آبرومندانه بازی می‌کردیم و شانس صعود ما خیلی بیشتر بود. حالا باید مسئولان فدراسیون جوابگوی این نتایج و ابن انتخاب باشند. کی روش این‌قدر مغرور است که به‌جای عذرخواهی، طلبکار است. تیمش اگر بازی می‌کرد و می‌باخت، آدم دلش نمی‌سوخت اما ترکیبی مجهول و عجیب در دو بازی انگلیس و آمریکا انتخاب کرد.»

پیشکسوت پرسپولیس ادامه داد: «فوتبال ما به تفکر و مربی جدیدی که به‌روز و مدرن باشد، نیاز دارد. کی روش چیزی برای اضافه کردن به فوتبال ما ندارد. ما این‌قدر مربی ایرانی خوب و قدرتمند داریم که می‌توانیم به‌عنوان سرمربی انتخاب کنیم و در کنارش دستیاران خوب خارجی و بدن‌ساز و تمرین دهنده درجه‌یک خارجی بگذاریم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار