دبیر دبیرستان استعدادهای درخشان شهید بهشتی رودهن:
مدرسه را با اقدامات فرهنگی مناسب، به خاستگاه ارادت به ائمه تبدیل کنیم
رودهن (پانا) - دبیر درس پیامهای آسمانی مرکز استعدادهای درخشان شهید بهشتی رودهن گفت ایجاد شور معنوی و مذهبی به واسطه اقدامات فرهنگی و مذهبی متناسب، مدرسه را خاستگاه ارادت به ائمه را برای دانشآموزان خواهد کرد.
![مدرسه را با اقدامات فرهنگی مناسب، به خاستگاه ارادت به ائمه تبدیل کنیم](https://cdn.pana.ir/thumbnail/MTQ0YjRhZuxs/gjzVaZ-S_20YtK6_oleWnZi7LTjceVfkf-tEjQhhSgVYJkTSbMZ4IZicyAcgRMj-WWFHy9iIp1lNx8-qtxRZcN02dEbH-ZTHgYWptf2sGtYsAIKXaKdntA,,/MTQ0YjRhZuxs.jpg)
علیاکبر نامنی، دبیر پیامهای آسمانی مرکز استعدادهای درخشان شهید بهشتی رودهن در گفت وگو با پانا بیان کرد: «یکی از نعمتها و موهبتهای جامعه ما این است که در ایام خاص دچار تغییر و تحول معنوی و مذهبی میشود و فرصتهای بینظیر تربیتی پیدا میشود، مثل اعیاد غدیر، قربان و بعثت و اعیاد ولادت ائمه اطهار و همینطور ایام سوگواری که مهمترین آن ایام محرم و فاطمیه و شبهای قدر است. هر اندازه بتوانیم فضایی سازنده و با تدبیر مذهبی در مدارس به وجود بیاوریم بهره تربیتی بیشتری برای دانشآموزان فراهم خواهیم کرد.»
این دبیر در ادامه افزود: «یکی از مهمترین اهداف تربیتی که در مدارس دنبال میشود دستیابی دانشآموزان به هویت دینی و مذهبی و رشد و تکامل در این زمینه است، بنابراین برگزاری مراسمهای ویژه ائمه و امامان در مدارس یک موقعیت خوب تربیتی را در اختیار قرار میدهد که ضمن ایجاد انس و الفت دانشآموزان به ائمه، زمینه شناخت و ایمان فراهم شود و تسهیلگر مسیر تحقق یک هویت دینی مستحکم برای دانشآموز شود.»
نامنی در پایان خاطرنشان کرد: «مدارس میتوانند به قطب و خاستگاهی برای شناخت و بصیرت معنوی تبدیل شوند اگر اقدامات تربیتی و فرهنگی در مسیر درست، متناسب و با شور و هیجان و تعهد انجام و برنامهریزی شود که قطعا در ایجاد رابطه معنوی دانشآموزان با ائمه و امامان موثر و مفید خواهد بود و ایام فاطمیه یکی از همین موقعیتهای ویژهای است که مدارس در راستای هویت دینی، بسیار تخصصی و با مهارت میتوانند از آن استفاده کرده و دانشآموزان را وارد مسیر دین و رغبت به آن کنند.»
دانشآموز خبرنگار: مهدیار نجاتی
ارسال دیدگاه