معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری:

گروه‌های آموزشی، تاثیر بسزایی بر بهبود شش بعد عملکردی معلمان دارند

شهرری (پانا) - معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش ناحیه یک شهر‌ری، بر اهمیت افزایش میزان تأثیر گروه‌های آموزشی در بهبود شش بُعد عملکردی معلمان در دوره پسا کرونا تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۲۹۹۶۷
لینک کوتاه کپی شد
گروه‌های آموزشی، تاثیر بسزایی بر بهبود شش بعد عملکردی معلمان دارند

محمد صفری، معاون ابتدایی آموزش و پرورش ناحیه یک ری، در حاشیه سومین مجمع راهبران آموزشی حوزه معاونت آموزش ابتدایی و گروه‌های تکنولوژی آموزشی با تشریح شش بُعد عملکردی معلمان، به پانا اظهار کرد:« شش بُعد عملکردی معلمان در دوره پساکرونا عبارت‌اند از، مهارت در طراحی درس، مهارت‌ تدریس، مهارت در ارزشیابی توصیفی، مهارت روابط انسانی معلمان، خلاقیت و نوآوری‌، ارتقاء سطح علمی و به روز‌آوری دانش معلمان که تمامی این شاخه‌ها در نقص‌های به وجود آمده در دوران کرونا، باعث عزم راسخ همکاران شده تا تلاش آنان چند برابر شود و باری دیگر در جبهه جهاد، همچون گذشته کاستی‌ها را برطرف کرده و آموزشی همانند گذشته برای دانش‌آموزان علاقه‌مند به علم و دانش‌ داشته باشیم.»

معاون آموزش ابتدایی گروه‌های تکنولوژی آموزشی، اظهار کرد:« در راستای پیشبرد اهداف، افزایش میزان تأثیر گروه‌های آموزشی بر بهبود شش بُعد عملکردی معلمان در دوره پسا کرونا می‌بایست محسوس باشد تا کاستی‌ها و نقص‌های دوران سخت کرونایی کمتر شود‌.»

وی در خصوص نقش و اهمیت معلمان در سطوح فرآیند تعلیم و تربیت اذعان کرد:« معلمان به دلیل نقش و اهمیتی که در فرآیند تعلیم و تربیت دانش‌آموزان دارند‌، به عنوان ارکان اصلی آموزش و پرورش محسوب می‌شوند؛ لذا می‌بایست مشارکت آنان در برنامه‌ریزی‌های تربیتی و آموزشی مورد تأکید قرار گیرد.»

صفری افزود:« گروه‌های آموزشی باید در دوره پسا‌کرونا بتوانند نیازها و انتظارات جامعه آموزشی را بر آورده کرده و این امر مهم امکان‌پذیر نخواهد بود، مگر با کمک و استفاده از ظرفیت‌های ویژه‌ی نیروی انسانی مؤمن، نخبه، کارآمد و توانمند.»

این مقام مسئول تاکید کرد:« این ناحیه دارای نیروی انسانی مستعد و توانمندی است که وجود این نیروها موجبات افزایش کیفیت آموزش و پرورش دانش‌آموزانی در تراز انقلاب را به همراه دارد.»

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری در ادامه عنوان کرد: «نقش، جایگاه و کارکرد گروه‌های آموزشی در توسعه یادگیری معلمان باید تبیین شود تا معلمان بتوانند از تمامی ظرفیت‌های این مجموعه بهره‌مند شوند.»

خبرنگار دانش‌آموز: زهرا هاشم‌زاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار