مدیر‌ آموزش‌ و‌ پرورش‌ کلات:

یکی از کارکردهای اصلی پژوهش‌سراها آموزش شیوه صحیح تحقیق و پژوهش در چارچوب اهداف آموزش و پرورش است

کلات (پانا) - مدیر آموزش و پرورش شهرستان کلات گفت یکی از کارکردهای اصلی پژوهش‌سراها آموزش شیوه صحیح تحقیق و پژوهش در چارچوب اهداف آموزش و پرورش است.

کد مطلب: ۱۳۲۹۶۸۴
لینک کوتاه کپی شد
یکی از کارکردهای اصلی پژوهش‌سراها آموزش شیوه صحیح تحقیق و پژوهش در چارچوب اهداف آموزش و پرورش است

جلسه هیئت امنای پژوهش سرای دانش آموزی ابوریحان با حضور مدیر دستگاه تعلیم و تربیت شهرستان و معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری در سالن اجتماعات این مدیریت برگزار شد.

رمضان پروانه، مدیر آموزش و پرورش شهرستان کلات در این جلسه گفت: پژوهش سراها، باید زمینه ظهور خلاقیت دانش آموزان را فراهم کنند. خوشبختانه با وجود برخی از مشکلات، پژوهش سرای دانش آموزی شهرستان این هدف را به خوبی دنبال می کند.

وی افزود: دانش آموزان، علایق و استعدادهایی دارند که پژوهش سراها باید زمینه بروز آن را فراهم و به نحوی برنامه ریزی کنند تا امکان دستیابی دانش آموزان به یافته‌های جدید علمی و پژوهشی و ایجاد زمینه مشارکت دانش آموزان مستعد در انجام پژوهش‌ها ایجاد شود.

پروانه اظهار کرد: با توجه به سرعت رشد علم و دست یافتن به دانش و یافته‌های جدید، پژوهش‌سرا باید بتواند در این راستا، اقدامات لازم را انجام دهد. حضور دانش آموزان در جشنواره های مختلف، ایجاد رقابت در بین دانش آموزان، برگزاری همایش های دانش آموزی، طراحی و انجام پروژه های تحقیقی، پژوهشی و فناوری، تشکیل انجمن های علمی دانش آموزی، حمایت از پژوهشگران جوان در جشنواره‌های مختلف به ویژه خوارزمی و دیگر مسابقات و جشنواره‌ها توسط پژوهش سرا صورت می گیرد. بنابراین جهت تحقق این اهداف، نیاز است پژوهش‌سراها با حمایت مسئولان و هیات امنا، اولویت‌های پژوهشی مورد نیاز جامعه را شناسایی کرده و با دانش آموزان در این روند همکاری پژوهشی را آغاز و آنها را به سمت تولیدات علمی منطبق بر نیاز های جامعه سوق دهند.

وی بیان کرد: یکی از کارکردهای اصلی پژوهش سراها آموزش شیوه صحیح تحقیق و پژوهش در چارچوب اهداف آموزش و پرورش، اشاعه فرهنگ پژوهش و تحقیق فردی در بین دانش آموزان و جذب و هدایت دانش آموزان علاقه‌مند متناسب با نیازهای منطقه از اهداف اصلی پژوهش‌سراهای دانش آموزی است. پژوهش‌ سرا این امکان را دارد که بتواند با ارائه کلاس‌های آزمایشگاهی به‌ صورت تخصصی، زمینه بروز خلاقیت فکری دانش آموزان، عرصه علم را روشن سازد و معلمان را علاقه‌مند و دانش‌آموزان را مشتاق‌ تر از گذشته به یادگیری دعوت کند.

در ادامه این جلسه، هر یک از مدعوین به تشریح نظرات و دیدگاه های خود پرداخته و در راستای فرارسیدن هفته پژوهش، تصمیمات لازم جهت اجرای برنامه های مطلوب گرفته شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار