دبیر پایه نهم دبیرستان عترت شهرستان قرچک:
ارتباط موثر دانشآموزان با مشاورین مدرسه در افزایش رشد تحصیلی آنها مؤثر است
قرچک (پانا) - معلم پایه نهم دبیرستان عترت شهرستان قرچک، بر افزایش رابطه دانشآموزان با مشاورین مدرسه تاکید کرد و گفت این امر در افزایش رشد تحصیلی آنها مؤثر است.
لیلا مرادی، دبیر ریاضی پایه نهم در دبیرستان عترت شهرستان قرچک، در رابطه با انگیزه دانش آموزان ضعیف در گفتوگو با پانا بیان کرد: «دانش آموزان ضعیف اکثرا انگیزه کافی برای درس خواندن ندارند و یا در درسهایی که نمره خوبی نمیگیرند پایه ضعیفی دارند.»
وی در ادامه افزود: «با یک برنامه ریزی درست و کامل به کمک مشاور مدرسه می توان این مشکل را حل کرد و همچنین با همراهی خانواده و اراده دانش آموزان برای تغییر، میتوان نتایج خوبی را دریافت کرد.»
مرادی، راهکارهایی را در رابطه با کمک به دانشآموزان ضعیف ارائه داد و در مورد آن اظهار کرد: «یکی از کسانی که میتواند به دانشآموزان ضعیف کمک کند، دانشآموزان زرنگ تر هستند، که با تشکیل گروههایی با تعداد کم میتواند به آنها کمک کنند؛ سرگروه میتواند به خوبی با دانش آموزان ارتباط بگیرد و تمرینهای لازمه را به آنها آموزش دهد.»
وی همچنین در خصوص تشویق دانشآموزان برای پیشرفتهای هر چند کوچک در تحصیل تاکید کرد و گفت:« نظارت مستمر معلم بر روند کارکرد گروهها، سرگروه و زیر گروه را مصمم تر خواهد کرد تا بتوانند بر پیشرفت تحصیلی دوستان خود کمک کنند.»
مرادی در ادامه افزود: «مسئله دیگری که میتواند به رشد تحصیلی دانش آموزان ضعیف کمک کند ارتباط خوب معلم با دانش آموزانی است که میتواند منجر به علاقه بیشتر آنها به درس و ادامه تحصیل و استعدادیابی آنها در مقاطع بالاتر شود که قطعا همه دانش آموزان دارای استعداد هستند، ولی فقط نیاز به پرورش صحیح دارند.»
دبیر پایه نهم دبیرستان عترت شهرستان قرچک، همچنین گفت: «با تلاش و پشتکار دانش آموزان و دبیر مربوطه این اتفاق میتواند رخ دهد و باعث پیشرفت تحصیلی سایر دانشآموزان شود. تعداد دانش آموزان ضعیف در هر درس و هر کلاس متفاوت است و با تاکید بر نکات ذکرشده میتوان تعداد دانشآموزان ضعیف را در تمام مقاطع تحصیلی کاهش داد.»
دانش آموز خبرنگار: محدثه زارعی
ارسال دیدگاه