رییس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور:

۲۵ هزار میلیارد تومان برای ساخت ۲۵ هزار کلاس درس جدید نیاز است

تهران (پانا) - رییس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور گفت کشور ما به بیش از ۲۵ هزار کلاس درس جدید نیاز دارد و این میزان یعنی ۲۵ هزار میلیارد تومان باید هزینه شود.

کد مطلب: ۱۳۲۹۵۶۵
لینک کوتاه کپی شد
۲۵ هزار میلیارد تومان برای ساخت ۲۵ هزار کلاس درس جدید نیاز است

ناصر قفلی در مراسم افتتاح همزمان ۸ مدرسه مختص دانش آموزان با نیازهای ویژه به صورت ویدئو کنفرانس در ۸ استان کشور اظهار کرد: خیرین مایل به مشارکت در این امور هستند و باید به سراغ آنها برویم، اکنون در منطقه ۲۲ تهران تعداد زیادی مدرسه کم داریم که وقتی خیرین متوجه شدند، مشارکت در ساخت را به عهده گرفتند، بنابراین مردم اگر از مشکلات آگاه شوند، اقدامات مناسبی صورت می‌گیرد.

وی مدرسه‌سازی را کاری مفید و زیربنایی و ساخت مدارس استثنایی را کاری ارزشمندتر ذکر کرد و گفت: ۴۰ هزار خیر و حدود ۲ میلیون مدرسه‌یار در این پروژه‌ها مشارکت دارند. خیرین کاملا شرایط دانش آموزان استثنایی را می‌دانند؛ اگر وضعیت دانش‌آموزان اوتیسم را بررسی کنیم متوجه می‌شویم که از صفر تا صد است، بسیاری از نابغه‌های دنیا اوتیسم داشته‌اند، باید در این افراد کنجکاوی کنیم و توانایی آنها را در یابیم.

رییس جامعه خیرین مدرسه‌ساز با بیان اینکه امسال یک میلیون نفر به تعداد دانش آموزان اضافه شده‌ است، عنوان کرد: در شهرستان‌های تهران، البرز و استان های شمالی برای آموزش این دانش آموزان دچار زحمت شده‌اند، بنابراین ۲۵ هزار کلاس درس بیشتر نیاز است، این میزان یعنی ۲۵ هزار میلیارد تومان باید هزینه کرد.

قفلی در پایان یادآور شد: وزیر آموزش و پرورش به منظور تامین هزینه های ساخت مدارس اعلام کرد که آموزش و پرورش املاک مازاد را بفروشد که این اقدام در برخی از استان ها در حال انجام است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار