رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز مطرح کرد؛

برای تحصیل کودکان افغانستانی در ایران به ۲۵ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است

تهران(پانا) - رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور گفت برای فراهم ساختن شرایط تحصیل کودکان افغانستانی در ایران به ۲۵ هزار کلاس نیاز است و با توجه به این موضوع که هرکلاس درس نزدیک به یک میلیارد تومان هزینه دارد، اعتباری بالغ بر ۲۵ هزار میلیارد تومان باید تامین شود تا این کودکان بتوانند به کلاس درس بروند.

کد مطلب: ۱۳۴۲۳۶۲
لینک کوتاه کپی شد
برای تحصیل کودکان افغانستانی در ایران به ۲۵ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است

ناصر قفلی در نشست خبری رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، خطاب خبرنگاران حاضر در این نشست اظهار کرد: شما صدای ما هستید و هرچه بخواهیم بگوییم از طریق شما خبرنگاران امکان‌پذیر است، پس از این کار حرفمان به گوش مردم خوب، مهمان‌نواز، خیِر ایران می‌رسد.

وی با بیان اینکه نهاد خیریه از هزاران سال پیش در وجود مردم ایران بوده است، گفت: در حال حاضر نزدیک به یک میلیون کودک افغانستانی مهمان ما در ایران هستند که باید شرایط تحصیل این عزیزان فراهم شود.

او افزود: برای فراهم ساختن شرایط تحصیل کودکان افغانستانی در ایران، نیاز به ۲۵ هزار کلاس داریم و با توجه به این موضوع که هرکلاس درس نزدیک به یک میلیارد تومان هزینه دارد، اعتباری بالغ بر ۲۵ هزار میلیارد تومان باید تامین شود تا این کودکان بتوانند به کلاس درس بروند.

قفلی در ادامه با اشاره به این موضوع که دولت نمی‌تواند این مبلغ را در اختیار خیرین بگذارد و خود خیرین نیز نمی‌توانند آن را تامین کنند، بیان کرد: باید مردم توجیه شوند تا هرکس به اندازه خودش کمک کند. سالیان درازی تلاش شد تا مدارس یک شیفت شوند، اما حالا در تهران و شهرشتان‌های تهران و بسیاری دیگر از شهرهای بزرگ ۵۰ درصد مدارس دو شیفت شده و همچنین تعداد دانش‌آموزان در کلاس‌ها استاندارد نیست.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور با بیان اینکه نیاز نیست افراد هزینه زیادی را بر عهده گیرند، عنوان کرد: حتی تهیه هزینه یک آجر و خشت برای احداث مدرسه می‌تواند کمک شایانی به ما بکند. باید دست به دست هم بدهیم برای کمک برای این امر مهم و ضروری. باید آگاه بود که اگر امکانات برای این دانش‌آموزان مهمان فراهم نشود، شاید به راه درستی کشیده نشوند. تحصیل این عزیزان آبرو خواهد شد برای ایران اسلامی به عنوان جایی که در آن‌جا درس خوانده‌اند.

قفلی افزود: شب گذشته پس از مخابره خبر زلزله در خوی استان آذربایجان غربی، نزدیک به ۴۰ مدرسه تخریب شده که همگی احتیاج به بازسازی و پول دارد، امروز روزی است که همه پای کار بیایند و وارد میدان عمل شوند. درحال حاضر ۴۰۰ مجمع خیرین دز سراسر کشور داریم که افراد برای کمک می‌توانند به آن‌جا مراجعه کنند.

وی ادامه داد: از دولت انتظار داریم که توجه بیشتری را به بحث نوسازی آموزش و پرورش داشته باشند. تعدادی زیادی از خیرین سهم خود را برای احداث مدارس پرداخت کرده‌اند اما سازمان نوسازی نمی‌تواند سهم خود را پرداخت کند، انتظار داریم سازمان برنامه و دولت گشایشی را در این موضوع داشته باشند.

رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز در پایان گفت: انشعابات آب، برق و گاز مدارس مشارکتی نیز در گذشته رایگان بود اما در بودجه ۱۴۰۲، هزینه‌ها نیم بها در نظر گرفته شده و امیدواریم تجدیدنظری را در این خصوص شاهد باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار