برگزاری بیست و پنجمین دوره از انتخابات شورای دانش آموزی در مدارس فارس

شیراز (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس از برگزاری بیست و پنجمین دوره از انتخابات شورای دانش آموزی در 7 هزارو 500 مدرسه در استان فارس خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۲۹۳۲۳
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری بیست و پنجمین دوره از انتخابات شورای دانش آموزی در مدارس فارس

علیرضا شادباش گفت: انتخابات شورای دانش‌آموزی یک نوع تمرین دموکراسی است و از این طریق دانش‌آموزان مشورت‌پذیری و سعه صدر را می‌آموزند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس افزود: شوراهای دانش‌آموزی به عنوان یکی از ارکان مهم مدرسه، در راستای تحقق اصل دانش‌آموز محوری و مشارکت موثر دانش‌آموزان در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی و با هدف، ایجاد فرصت برای دانش‌آموزان برای مشارکت در امور مربوط به مسائل آموزشی، پرورشی و ایجاد ارتباط صحیح و مستقیم بین دانش‌آموزان و اولیای مدرسه برگزار می‌گردد .

شادباش ادامه داد: بیست و پنجمین دوره از انتخابات شورای دانش‌آموزی با شعار محوری شورای دانش‌آموزی نماد مسئولیت‌پذیری و مشارکت جویی و با رویکرد تقویت مسئولیت اجتماعی دانش آموزان در مدرسه، خانواده و جامعه ، تمرین مشارکت اجتماعی، تمرین کارگروهی، آمادگی دانش‌آموزان برای ایجاد سازمان‌های کارآفرین، استفاده از توانمندی‌های مختلف دانش‌آموزان در تمامی مدارس استان فارس برگزار شد.

وی گفت: در این راستا دانش‌آموزان علاقه‌مند به حضور در شورای دانش‌آموزی می‌توانستند دو هفته قبل از انتخابات در دفتر مدرسه ثبت‌نام کنند و خود را به عنوان داوطلب عضویت در شورای دانش‌آموزی مدرسه معرفی کرده و به مدت پنج روز قبل از انتخابات درباره دیدگاه‌ها، نظرات و برنامه‌های خود به تبلیغ بپردازند؛ استفاده از ظرفیت پیام رسان شاد برای اطلاع رسانی و تبلیغات لازم مورد تاکید بوده است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس افزود: ترکیب اعضای شورای دانش‌آموزی در مدارس ابتدایی تا 100 نفر دانش آموز 5 نفر عضو اصلی و 2 نفر علی البدل ،از 101 نفر تا 150 نفر دانش‌آموز 7 نفر اصلی و 2 نفر علی البدل، از151 به بالا 9 نفر به عنوان عضو اصلی و 2 نفر علی البدل، است.

شادباش ادامه داد: همچنین ترکیب اعضای شورای دانش‌آموزی در دوره متوسطه اول و دوم برای مدارس با جمعیت تا 250 نفر دانش‌آموز 5 نفر عضو اصلی و 2 نفر علی البدل، از 250 نفر تا 350 نفر دانش‌آموز 7 نفر اصلی و 2 نفر علی‌البدل، از 350 تا 550 نفر 9 نفر عضو اصلی و 2 نفر علی البدل و مدارس با جمعیت از 550 نفر به بالا 11 نفر اصلی و2 نفر علی البدل است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس گفت: دانش‌آموزان پایه سوم ابتدایی و بالاتر می‌توانستند علاوه بر کاندید شدن عضویت در شورای مدرسه در رای‌گیری هم شرکت کنند.

شادباش با اشاره به اینکه این دوره از انتخابات در 7 هزار و 500 مدرسه در استان فارس برگزار شده است، گفت: تعداد 768 هزار دانش‌آموز دارای شرایط از پایه سوم ابتدایی تا پایه دوازدهم دوره دوم متوسطه می‌توانستند کاندید و رای دهند.

وی افزود: 22 هزار دانش‌آموز دختر و 16 هزار دانش‌آموز پسر به عنوان منتخبان شورای دانش‌آموزی این دوره در مدارس، برنامه‌ها و ایده ‌های خود را در راستای پیشبرد مسائل آموزشی، پرورشی و ایجاد ارتباط صحیح و مستقیم بین دانش‌آموزان و اولیای مدرسه در سال تحصیلی 1402-1401 با همکاری و نظارت کادر آموزشگاه و براساس دستورالعمل شورای دانش‌آموزی اجرا خواهند کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس افزود: شورای دانش‌آموزی دارای 18 انجمن در بخش‌ها و موضوعات مختلف بوده که دیگر دانش‌آموزان آموزشگاه می‌توانند با عضویت و فعالیت در این انجمن‌ها در کنار دانش‌آموزان منتخب، در برنامه‌های مدرسه همکاری داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار