باقری: «طرح ۳+۳» الگوی ‌خوبی برای امنیت‌‌ قفقاز است

تهران (پانا) - معاون سیاسی وزیر امور خارجه با اشاره به رایزنی‌های دو‌جانبه در مسکو برای توسعه روابط ایران و روسیه اظهار داشت‌ دو طرف ضمن مرور روابط دوجانبه در چند ماه گذشته، چارچوب‌ها و سازوکارهایی را برای پیشبرد روابط با توافق یکدیگر تعبیه کردند.

کد مطلب: ۱۳۲۹۰۱۰
لینک کوتاه کپی شد
باقری: «طرح ۳+۳» الگوی ‌خوبی برای امنیت‌‌ قفقاز است

‌علی باقری‌کنی که به مسکو سفر کرده است، روز یکشنبه درباره محورهای این سفر و دیدار با مقامات روسیه اظهار داشت: مناسبات ایران و روسیه فقط محدود به موضوع سوریه نبوده و نیست؛ تهران و مسکو در حوزه قفقاز همکاری‌های بسیار خوبی با یکدیگر دارند و چارچوب ۳+۳ الگوی بسیار خوبی برای امنیت‌سازی منطقه‌ای در حوزه قفقاز است.

معاون سیاسی وزیر امورخارجه به اضافه‌شدن روسیه به نشست وزرای خارجه کشورهای همسایه افغانستان به پیشنهاد ایران اشاره کرد و افزود: موضوع افغانستان نیز یک زمینه همکاری خیلی خوب منطقه‌ای ایران و روسیه برای امنیت‌سازی در این کشور است به‌ویژه در شرایطی که غربی‌ها حضور به اصطلاح عینی خود را در افغانستان پایان داده‌اند.

باقری درباره جزئیات سفرش به روسیه اظهار داشت: در دیدار با همتایان خود در روسیه‌، دو طرف بار دیگر ضمن مرور روابط تهران - مسکو در چند ماه گذشته، برآوردی از وضعیت در دوره جدید داشتند و بر همین اساس هم چارچوب‌ها و سازوکارهایی را برای پیشبرد روابط با توافق هم تعبیه کردیم.

وی ادامه داد: این‌گونه تعاملاتی که میان وزارت خارجه‌های ایران و کشورهای همسایه وجود دارد، هم بسترساز توسعه مناسبات و هم تحکیم‌کننده روابط در عرصه‌های مختلف به‌ویژه اقتصادی خواهد بود که می‌تواند پشتوانه مستحکمی هم برای استقرار ثبات و امنیت منطقه‌ای باشد و هم زمینه‌ساز توسعه و رفاه کشور و مردم را فراهم کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار