میکائیل باقری در دیدار با خانواده شهید «آرمان علی وردی» مطرح کرد؛

ثبت‌نام 160 هزار خانواده به همراه دانش‌آموزان در پویش ختم قرآن به نیت شهدای مدافع امنیت

تهران (پانا) - مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در آستانه ولادت حضرت زینب بزرگ پیام رسان حماسه کربلا، با خانواده شهید «آرمان علی وردی» دیدار کرد.

کد مطلب: ۱۳۲۸۵۶۷
لینک کوتاه کپی شد
ثبت‌نام 160 هزار خانواده به همراه دانش‌آموزان در پویش ختم قرآن به نیت شهدای مدافع امنیت

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، «میکائیل باقری» که به همراه تنی چند از مسئولان این معاونت به دیدار با خانواده شهید ولایت و مدافع امنیت «آرمان علی وردی» رفته بود، اعلام کرد: طی تقریبا یک هفته که پویش ختم جمعی قرآن به نیت شهدای مدافع امنیت به راه انداختیم، بیش از 160 هزار خانواده ثبت نام کردند تا جزءخوانی کنند.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: دانش‌آموزانی که در طرح‌ها و جشنواره‌ها و مسابقات این حوزه شرکت می‌کنند حدود 5 میلیون نفر در کشور هستند. همچنین وقتی این چنین رویدادهای معنوی با استقبال گسترده دانش‌آموزان واقع می‌شود، می‌توان متوجه شد که فرزندان این کشور به ذات خوب و پاک نهادند و به دنبال امور خیر هستند.

وی با درود به روان پاک شهید آرمان که از طلاب جوان حوزه علمیه بود، تصریح کرد: بنا به بسیاری از شواهد شهدا، در زمانی که در کنار ما زندگی می‌کردند، روحیه ایثار و از خودگذشتگی داشتند و همواره برای خودشان کمترین را انتخاب می‌کردند، مثلا اگر میوه‌ای توزیع می شده، آن‌ها میوه کوچکتر را بر می‌داشتند یا اگر سینی شربت و چای در جمعی پخش می‌شده، آن ها برای خودشان آن لیوانی را بر می‌داشتند که از بقیه کمتر و به اصطلاح خالی‌تر بوده است.

باقری خطاب به خانواده و دوستان شهید گفت: ما آمادگی داریم تا آرمان و دیگر شهدا را به عنوان الگو معرفی کنیم، پس اگه خاطرات شفاهی و مکتوبی از سیره آن‌ها دارید یا کلیپ و دست‌نوشته و عکس، به ما بدهید تا آن شهید عزیز که رهبر عالیقدر انقلاب اسلامی از او یاد کردند را به دانش‌آموزان بشناسانیم. برخی اوقات که ما پستی در شاد منتشر می کنیم دو میلیون بازدید می‌شود و اگر یک دهم این تعداد یعنی دویست هزار نفر هم از این مطلب تاثیر بگیرند، ان‌شاءالله اتفاقات خوبی خواهد افتاد و موثر خواهد بود.

پدر شهید آرمان علی‌وردی در این دیدار گفت: آرمان در نوجوانی و ابتدای جوانی در نمایش و فیلم‌های کوتاه ایفای نقش هم می کرد، مثلا نمایشی با عنوان اذان صبح که به مناسبت شب های قدر و ضربت خوردن مولا امیرالمومنین علی علیه السلام به روی صحنه می رفت.

وی افزود: در یکی از موارد که قرار بود در فیلمی بازی کند، قرار بود نوجوانان سیگار به دست بگیرند تا صحنه طبیعی‌تر به نظر بیاید، البته سیگار خاموش. اما آرمان این را نمی‌پذیرد که حتی سیگار خاموش به دست بگیرد. به او گفتند اگر این کار را نکنی تو را از کار کنار می‌گذاریم اما با این حال باز هم قبول نکرد و در آخر این عواملِ کار بودند که قبول کردند آرمان بدون دست گرفتن سیگار بازی کند.

پدر شهید آرمان علی‌وردی از مسئولان آموزش و پرورش خواست تا همانطور که در گذشته از پطرس و دهقان فداکار در کتاب‌های درسی یاد می‌شد، از کسانی که در همین زمان کنونی نیز جان خود را به خاطر مردم به خطر می‌اندازد، در کتب دانش آموزان بگنجانند.

وی با اشاره به شهید علی لندی که برای نجات جان چند شهروند به آتش زد، گفت: چنین شخصیت‌هایی در این مرز و بوم کم نیستند و این‌ها همه برای نسل جدید درس است. غربی ها با تخیلات خود این گونه شخصیت‌ها را در فیلم ها می سازند، اما ما در ایران کم نداریم.

پدر شهید آرمان علی‌وردی تاکید کرد: آموزش و پرورش مهم ترین جا برای تربیت نسل هاست. اگر آموزش و پرورش روی مفاهیمی چون ایثار و فداکاری سرمایه‌گذاری کند بر آینده کشور سرمایه‌گذاری کرده است و بعدها این دروس نتیجه خود را نشان خواهد داد.

شهید آرمان علی‌وردی ۲۱ ساله، طلبه بسیجی و مربی کانون تربیتی حوزه علمیه آیت الله مجتهدی(ره) بود که چهارشنبه ۴ آبان ماه در اثر جراحت شدید ناشی از حمله وحشیانه آشوبگران در محله اکباتان تهران به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار