موسوی لارگانی در گفتوگو با پانا:
تاثیر معلم بر دانشآموزان از تربیت خانواده بیشتر است
در همه مقاطع تحصیلی باید بحث پرورش و تربیت فکری و ذهنی دانشآموز در اولویت باشد/ روحانیت میتوانند در مدارس نقشآفرین باشند
تهران (پانا) - عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تاثیر معلم بر دانشآموزان از تربیت خانواده بیشتر است؛ خطاب به فرهنگیان تاکید کرد که وظیفه سنگین هدایت و تربیت نسلهای آینده و مدیران آینده این جامعه و این کشور را بر عهده دارند.
حجتالاسلام سیدناصر موسوی لارگانی در گفتوگو با پانا درباره ضرورت ارتباط بیشتر جامعه روحانیت با مدارس، اظهار کرد: «من این افتخار را دارم که قبل از چهار دوره نمایندگی، حدودا ۱۸ سال دبیر آموزش و پرورش بودم و بدنه آموزش و پرورش را خوب میشناسم. توصیهام به همکاران عزیز و سختکوش خودم این است که وظیفه سنگینی بر عهده دارند و آن هم هدایت و تربیت نسلهای آینده و مدیران آینده این جامعه و این کشور است.»
وی ادامه داد: «آینده در اختیار کسانی است که اکنون در مدارس هستند و تحصیل میکنند و نیاز است که احساس وظیفه کنند.»
نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: «من قبول دارم که از لحاظ معیشتی، از نظر حقوق و مزایا، فرهنگیان ما با مشکل مواجه هستند اما وظیفه خطیری بر گردن آنهاست و حقیقتا بعضی مواقع نقش و تاثیر معلم بر دانشآموزان از نقش و تربیت خانواده بیشتر است.»
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فرهنگیان باید به صورت ویژه دقت کنند که چه تاثیری میتوانند در آینده این افراد داشته باشند، گفت: «در همه مقاطع تحصیلی باید بحث پرورش و تربیت فکری و ذهنی دانشآموز در اولویت باشد و بعد مباحث علمی؛ چون اولویت پرورش فکر و ذهن است. این یک کار تخصصی است. شهیدان باهنر و رجایی برای اولین بار بحث مربیان پرورشی را در مدارس پیشنهاد دادند، مربیان پرورشی سالهای متمادی نقش بهسزایی داشتند اما در برخی دولتها نقش این مربیان متاسفانه کمتر شد، حتی حذف مربیان تربیتی و پرورشی را پیشنهاد دادند چون مقاصد و غرایضی که غربیها داشتند مثل سند ۲۰۳۰ که در دوره قبل میخواستند اجرا کنند با حضور یک مربی پرورشی با حضور روحانیونی که میتوانند در مدارس نقشآفرین باشند، امکانپذیر نبود.»
موسوی لارگانی در پایان افزود: «باید در تربیت نسل جوان که بسیار ارزشمند هستند و میتوانند تاثیرگذاری جدی داشته باشند مراقبت شود. وحدت حوزه و دانشگاه و وحدتی که ابتدای انقلاب مطرح شد نباید فقط اسمی و ظاهری نباشد و باید در عمل اتفاق بیافتد و یکی از جاهایی که روحانیت میتواند نقشآفرینی باشند در مدارس است.»
ارسال دیدگاه