رئیس کمیسیون آموزش مجلس در گفت‌وگو با پانا:

قانون جامع آموزش سواد رسانه‌ای به خانواده‌ها تصویب می‌شود

باید صیانت از نوجوانان و جوانان را به‌شدت پیگیری کنیم/ ایران در ۳۰ سال گذشته اندازه ۳۰۰ سال رشد علمی داشته است/ از مجموع ۵۷ کشور اسلامی، ایران ۲ درصد از علم جهان را تولید می‌کند و ۵۶ کشور دیگر با هم ۲ درصد را هم تولید نمی‌کنند

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خبر داد قانون جامع آموزش پویا و مستمر خانواده‌های ایرانی در مجلس در حال تصویب است که دولت ‌را مکلف می‌کند تا آموز‌ش‌های خاص را به خانواده‌ها در بحث سواد رسانه‌ای ارائه دهد.

کد مطلب: ۱۳۲۸۶۴۳
لینک کوتاه کپی شد
قانون جامع آموزش سواد رسانه‌ای به خانواده‌ها تصویب می‌شود

علیرضا منادی سفیدان در گفت‌وگو با پانا درباره ضرورت توجه بیشتر به قشر جوان و نوجوان اظهار کرد: «ما در سال ۱۴۰۱ در ۴۳ سالگی انقلاب هستیم، انقلابی نوپا که همه افراد جامعه آن را به ثمر رساندند و ۹۸ درصد مردم به آن «آری» گفتند. از جمله اقشار مهمی که در این انقلاب حضور داشتند، دانشجویان و دانش‌آموزان بودند که در آن زمان، روز ۱۳ آبان را با شهادت جمع کثیری از دانشجویان و دانش‌آموزان در دانشگاه تهران رقم زدند؛ بنابراین یکی از صاحبان اصلی انقلاب اسلامی، دانشجویان، نوجوانان و دانش‌آموزان هستند که آن دانشجویان و دانش‌آموزان آن روز، امروز دانشمندان و مدیران و متخصصان جامعه فعلی ما هستند.»

وی افزود: «امروز فضای مجازی، حربه‌ای برای همه ملت‌ها از سوی افراد ناسالم است؛ در این فضا فرزندان ما شکار می‌‌شوند؛ خانواده‌ها نقش اساسی در کنترل این فضا دارند. حاکمیت وظیفه آموزش خانواده‌ها را دارد. در مجلس قانون جامع آموزش پویا و مستمر خانواده‌های ایرانی در حال تصویب است که دولت و حاکمیت را مکلف می‌کند تا آموز‌ش‌های خاص را به خانواده‌ها در بحث سواد رسانه‌ای بدهد.»

رئیس کمیسیون آموزش مجلس بیان کرد: «‌در ایام کرونا با توجه به اتفاق و بحران ناگهانی که ایجاد شد، متاسفانه در حوزه آموزش، فرزندان‌مان را ناخواسته به سمت فضای مجازی سوق دادیم. ما به‌دنبال توسعه شبکه شاد برای دانش‌آموزان بودیم اما نوجوانان از شبکه‌های اجتماعی خارجی سر درآوردند. خواننده‌های مبتذل، نوجوانان ما را برای ورود به اینستاگرام تشویق می‌کردند و این موضوع منتهی به این شد که آموزش‌های بدی را در اختیار دانش‌آموزان ما قرار دادند.»

وی تأکید کرد: «بنابراین امروز بر همه ما واجب است که فضای مجازی رصد شود، باید بررسی کنیم که فرزندان خود را در چه فضایی می‌فرستیم، باید بحث صیانت از نوجوانان و جوانان را به شدت پیگیری کنیم. آینده ما بسیار خوب است و امروز که دشمنان برای ما نقشه می‌کشند، در آمریکا نیو ساینتیست اعلام کرده که ایران در ۳۰ سال گذشته اندازه ۳۰۰ سال رشد علمی داشته است.»

منادی سفیدان با بیان اینکه امروز دانشمندان ایران در مرزهای دانش حرکت می‌کنند، گفت: «از مجموع ۵۷ کشور اسلامی، ایران ۲ درصد از علم جهان را تولید می‌کند و ‌۵۶ کشور دیگر، در مجموع 2 درصد را هم نمی‌توانند تولید کنند. ایران به نماد علم و دانش در دنیا تبدیل شده است و ما در دانشگاه شریف توانستیم «سیلیکون ولی» را ایجاد کنیم، همانی که دانشگاه استنفورد ایجاد کرده بود. امیدوارم که سیلیکون ولی که در شریف ایجاد شده است، با ۶۰۰ شرکت با ۲ هزار میلیارد گردش و ۳هزار اشتغالزایی در سایر استان‌ها نیز اجرا شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار