منادی سفیدان در تشریح نشست کمیسیون آموزش خبر داد:

تشکیل کارگروهی متشکل از رؤسای ۱۴ دانشگاه برتر و کمیته آموزش عالی برای «طرح تقویت نظام آموزش عالی»

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس از تشکیل کارگروهی متشکل از رؤسای ۱۴ دانشگاه برتر، کمیته آموزش عالی کمیسیون، نمایندگان وزارت علوم و مرکز پژوهش‌‎های مجلس برای بررسی طرح تقویت نظام آموزش عالی خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۲۷۹۵۰
لینک کوتاه کپی شد
تشکیل کارگروهی متشکل از رؤسای ۱۴ دانشگاه برتر و کمیته آموزش عالی برای «طرح تقویت نظام آموزش عالی»

به گزارش خانه ملت، علیرضا منادی سفیدان در تشریح نشست امروز (سه‌شنبه 8 آذر) کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، عنوان کرد: دستور کار امروز کمیسیون آموزش مجلس، بررسی اصلاح قانون، اهداف وظایف و تشکیلات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری (طرح تقویت نظام آموزش عالی، پژوهش و فناوری کشور) بود که با حضور وزیر علوم، رؤسای دانشگاه‌های برتر کشور و کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس ادامه داد: پس از بحث و بررسی در خصوص این طرح مقرر شد کارگروهی متشکل از کمیته آموزش عالی کمیسیون آموزش، رؤسای 14 دانشگاه‌ برتر کشور، وزارت علوم و مرکز پژوهش‌های مجلس تشکیل شود تا قانون سال 1383 وظایف و اختیارات وزارت علوم دستخوش تغییر شود چراکه این مهم یک ضرورت به شمار می‌آید.

وی اضافه کرد: در این نشست نکات مهمی از زبان رؤسای دانشگاه‌ها از جمله ضرورت استقلال دانشگاه‌‎ها و یکپارچگی آموزش عالی مطرح شد و در خصوص ضرورت تدوین احکامی برنامه هفتم توسعه برای توسعه آموزش عالی نیز بحث شد.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس یادآور شد: جمع بندی نشست کارگروه مذکور که به میزبانی دانشگاه تهران برگزار خواهد شد در طرح تقویت نظام آموزش عالی، پژوهش و فناوری کشور و احکام برنامه هفتم توسعه اعمال خواهد شد. البته ترجیح کمیسیون این است که دولت در این خصوص لایحه‌‎ای ارائه دهد تا طرح کمیسیون در آن ادغام شود در صورت تعلل دولت این طرح به جریان می‌افتد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار