رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا در گفت‌وگو با پانا:

باید نظام آموزش‌و‌پرورش و آموزش عالی ‌براساس «تربیت‌محوری» متحول شود

فرزندان ما را دو سال فضای مجازی تربیت کرده است/ باید فوری کارگروهی برای بازبینی امور تربیتی در نظام آموزش و پرورش و آموزش عالی تشکیل شود

تهران (پانا)‌ - رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا تاکید کرد که باید ‌اولیای امور ‌کارگروهی را فوری تشکیل دهند و در امور تربیتی در نظام آموزش و پرورش و آموزش عالی بازبینی داشته باشند. اکنون دولت و مجلس و قوه قضاییه هماهنگ هستند تا اصلاحات لازم را انجام دهند.‌

کد مطلب: ۱۳۲۸۶۴۲
لینک کوتاه کپی شد
باید نظام آموزش‌و‌پرورش و آموزش عالی ‌براساس «تربیت‌محوری» متحول شود

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی سعیدی در گفت‌وگو با پانا درباره نظام آموزش و پرورش اظهار کرد: «‌نظام آموزش و پرورش باید در آینده متحول ‌شود، باید در کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت برنامه‌هایی داشته باشد تا بتواند این عقب‌ماندگی‌های مربوط به دوران کرونا را جبران کند.»

وی با بیان اینکه دو سال فرزندان ما را فضای مجازی تربیت کرده است و از قبل هم مشکلاتی بوده است؛ افزود: «‌ما در علوم طبیعی یک مرحله نرم‌افزار و یک مرحله سخت‌افزار داریم، یک اتوموبیل وقتی تولید می‌شود ابتدا محاسباتی باید داشته باشد تا قطعات کنار هم قرار بگیرند و تبدیل به نرم‌افزار شود. اگر در نرم‌افزار، در محاسبات اشکال وجود داشته باشد در سخت‌افزار هم با مشکل مواجه می‌شویم. در علوم انسانی هم به همین ترتیب است، در این علم هم رابطه‌ای هست بین نرم‌افزار و سخت‌افزار. یعنی وقتی شما می‌خواهید نظام آموزش و پرورش را طراحی کنید باید ابتدا به اهداف فکر کنید، هدف شما تربیت‌محوری‌، تزکیه‌، ‌دانش‌محوری، مربی‌محوری، دانش‌آموز‌محوری، کدام است؟، بنابراین باید مطالعات دقیق، جامع و کامل باشد و در مرحله بعد این نرم‌افزار در قالب ساختار و سازمان تبدیل به سخت‌افزار می‌شود.»

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا تاکید کرد: «‌در حوزه آموزش و پرورش و نظام آموزش عالی در بخش نرم‌افزار مشکل داریم. اگر هدف انبیا تزکیه است، اگر هدف انبیا تربیت است باید نظام آموزش و پرورش یا آموزش عالی هم بر تربیت‌محوری استوار باشد.‌‌»

حجت‌الاسلام سعیدی گفت: «‌بنده چند سال است بر روی تربیت کار می‌کنم و نظام نوشته‌ام. تا زمانی که محتوا و محاسبه کامل و دقیق نباشد نباید تحول لازم را انتظار داشت. لذا اولیای امور باید کارگروهی را فوری تشکیل دهند و در امور تربیتی بازبینی داشته باشند. اکنون دولت و مجلس و قوه قضاییه هماهنگ هستند تا اصلاحات لازم را انجام دهند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار