اکران ویژه «برمی‌گردم» در جشنواره فیلم رشد

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر انتشارات و فناوری آموزشی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی از اکران ویژه فیلم «برمی‌گردم» با حضور خانواده شهدا و عموم علاقه‌مندان از ساعت 18 امروز جمعه 11 آذرماه در سینما فلسطین خبر داد. 

کد مطلب: ۱۳۲۸۵۷۸
لینک کوتاه کپی شد
اکران ویژه «برمی‌گردم» در جشنواره فیلم رشد

محمدصالح مذنبی درباره برگزاری پنجاه‌ودومین جشنواره فیلم رشد اظهار کرد: روز دوشنبه که افتتاحیه پنجاه‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد آغاز شد، از روز سه‌شنبه تا شنبه یعنی 8 تا 12 آذرماه، هفته جشنواره را در تهران و در محل مجتمع فرهنگی هنری سینما فلسطین برگزار کردیم و تا فردا نیز این جشنواره برگزار خواهد شد.

وی درباره برنامه‌های این دوره از جشنواره گفت: صبح‌ها، ویژه‌برنامه جشنواره برای کودکان برگزار می‌شود و با همین نگاه هم فیلم‌ها انتخاب شده است. در کنار فیلم‌ها، با حضور معلمان و مربیان و بخشی از هنرمندان خوب کشورمان، برنامه‌های متنوعی برای بچه‌ها برگزار می‌شود با این نگاه که فرصت آمدن به سینما و دیدن فیلم‌ها به مثابه یک موقعیت تربیتی باشد و براساس این موقعیت، بخشی از مفاهیم و موضوعات متنوعی که فراتر از کتاب درسی است یا برای انتقال آن‌ها باید از زبان هنر استفاده کرد، در این فرصت اتفاق بی‌افتد.

مذنبی با بیان اینکه دانش‌آموزان در کنار معلمان و مربیان با حضور هنرمندان، فرصت تربیت را تجربه خواهند کرد و صرفا فیلم دیدن به معنای عام مورد نظر نیست، افزود: بعدازظهرها نیز، ویژه‌برنامه جشنواره برای نوجوانان برگزار می‌شود و در کنار آن فیلم‌هایی که در اقتضای سنی نوجوانان است اکران و کارگاه‌ها و نشست‌هایی برگزار و در بستر شبکه رشد و شبکه شاد هم منتشر می‌شود.

به گفته مذنبی، بعدازظهرها غیر از ویژه‌برنامه نوجوانان، دو برنامه دیگر در سالن‌های دیگر به صورت موازی برگزار می‌شود که شامل کارگاه‌هایی آموزشی برای عموم معلمان، دانشجومعلمان و علاقه‌مندان به حوزه سینما تحت عنوان «ویژه‌برنامه خانه فیلم رشد در هفته جشنواره» است که تا امروز برگزار شده و فردا نیز این برنامه برگزار خواهد شد. دومین برنامه هم شامل اکران فیلم‌های برگزیده و راه‌یافته به مرحله پایانی برای عموم علاقه‌مندان است.

مدیرکل دفتر انتشارات و فناوری آموزشی سازمان پژوهش با اشاره به اینکه از ساعت 18 تا 19:30 سانس ویژه خانواده با حضور خانواده‌ها در کنار فرزندانشان را خواهیم داشت، گفت: نشست تخصصی هم تا امروز برگزار شده است و امروز جمعه 11 آذر، اکران‌های عمومی را داریم. فیلم‌ها نیز به گونه‌ای انتخاب شده است که همه علاقه‌مندان حضور داشته باشند و فیلم‌ها را ببینید.

مذنبی خبر داد: همچنین از ساعت 18 تا 19:30 امروز جمعه 11 آذر فیلم «برمی‌گردم» که با موضوع دفاع مقدس هست با حضور خانواده شهدا، تهیه کننده و کارگردان و عوامل فیلم و برخی از بازیگران اکران خواهد شد. از اصفهان نیز خانواده شهدا در این برنامه حضور دارند.

وی اضافه کرد: فردا، شنبه نیز ویژه‌برنامه جشنواره صبح‌ها برای کودکان، بعدازظهرها برای نوجوانان و اکران‌های عمومی و نشست‌ها برگزار خواهد شد و از عموم علاقه‌مندان به ویژه جامعه تربیتی کشور دعوت می‌کنیم که در این برنامه‌ها حضور پیدا کنند.

به گفته این مسئول، بخش‌های اصلی جشنواره در رسانه ملی، رادیو جوان، رادیو نمایش نیز منعکس می‌شود. شبکه امید ساعت 19:30 برنامه به امید دیدار و شبکه دو هم با عنوان 52 ساعت 23:35 دقیقه ویژه برنامه جشنواره را با همین عنوان منتشر خواهند کرد.

مذنبی در پایان اظهار امیدواری کرد که امسال جشنواره بالنده باشد و بعد از هفته جشنواره در تهران، هفته‌های جشنواره در سراسر کشور تا پایان سال با همین نگاه تربیتی برگزار شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار