شهردار منطقه ۲۰ تهران در گفت‌وگو با پانا تشریح کرد؛

آخرین وضعیت طرح توسعه آرامگاه «بی‌بی شهربانو»

تهران(پانا) - شهردار منطقه ۲۰ گفت فضای سبز پیرامون آرامگاه بی بی شهربانو توسعه پیدا می‌کند.

کد مطلب: ۱۳۲۸۵۱۵
لینک کوتاه کپی شد
آخرین وضعیت طرح توسعه آرامگاه «بی‌بی شهربانو»

محمد ناظم رضوی در گفت‌وگو با پانا درخصوص آخرین وضعیت آرامگاه بی‌بی شهربانو گفت: «میراث فرهنگی با کارخانه سیمان وارد صحبت و مذاکره شده تا برای مرمت و رفع خطر از این بنای میراثی اقداماتی انجام شود.»

وی با اشاره به اقداماتی که شهرداری در این حوزه انجام داده است، اظهار داشت: «جلسه‌ای در مجلس شورای اسلامی با حضور دکتر یزدی‌خواه، نماینده تهران داشتیم و هماهنگی‌ها با کارخانه سیمان انجام شد. فضایی در حدود 50 هکتار برای ایجاد و توسعه فضای جنگل‌کاری اطراف بی‌بی شهربانو تا کوه سیمان تهران داشتیم و قرار شد با هماهنگی آقای مختاری آنجا را توسعه دهیم و یک قطب گردشگری ایجاد شود. موافقت کردند بخشی از جداره کوه سیمان مشرف به ضلع شرق بزرگراه امام علی(ع) و بزرگراه شهید آوینی ساماندهی شود که عملیات آن شروع شده است.»

شهردار منطقه ۲۰ درخصوص افزایش ساخت‌وساز برج‌های لوکس در منطقه ۲۰ نیز گفت: «شاید در دوره‌های قبل این اتفاقات افتاده و چنین ذهنیت‌هایی ایجاد شده اما در این دوره هم در بحث کنترل نقشه‌ها و هم در کمیته نما در حوزه‌های شهرداری در نشست‌هایی که با دفاتر داشتیم تاکید بر رعایت مولفه‌های معماری ایرانی اسلامی بوده است.»

وی درخصوص سرمایه‌گذاری عراقی‌ها در حوزه ساخت‌وساز در این منطقه هم توضیح داد: «در منطقه دولت‌آباد چون برادران شیعه و عرب‌زبان حضور دارند ساخت‌وسازی اتفاق افتاده ولی آن قدر موضوعیت پیچیدگی نداشته که آن را به کل شهرسازی تسری دهیم. در این دوره آقای مهندس چمران از شهرری بازدید داشت. با توجه به قدمت دیرینه شهرری و وجود فرصت‌ها و لکه‌های تاریخی که در شهرری وجود دارد، باید این پهنه‌ها حفاظت و صیانت شود و لذا باید از فضاها و عرصه‌های پیرامون تبعیت کند و تاکید بر این بوده که خصوصا در جداره‌ها که منظرگاه شهری هستند این موضوع به شکل ویژه کنترل شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار