رییس اداره اوقاف وامورخیریه شهرستان ری خبر داد:

بهره برداری ازفاز یک طرح عمرانی بی بی شهربانو

رییس اداره اوقاف وامورخیریه شهرستان ری گفت: فاز یک طرح عمرانی بقعه بی بی شهربانو(ع) با اعتباری بالغ بر 5 میلیارد ریال از محل مشارکت ها و نذورات مردمی بهره برداری شد.

کد مطلب: ۵۰۹۶۹۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از شهرستانهای استان تهران ، حجت الاسلام سعید اوتارخانی با بیان اینکه تمامی اعتبارات بازسازی و سامان دهی اماکن متبرکه از محل نذورات مردمی تامین می شود ،اظهار کرد: بقعه بی بی شهربانو(ع) به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی و مقام شامخ بی بی در میان دوست داران اهل بیت(ع) ظرفیت بالایی در جذب گردشگران مذهبی دارد ولی باید این مکان متبرکه از طریق رسانه ها و سایر دستگاه به مردم شناسانده شود.
وی افزود : این بقعه منتسب به مدفن و مقبره بی بی شهر بانو(ع) همسرامام حسین(ع) و مادر امام سجاد(ع) است وایرانیان از طریق بی بی شهر بانو(ع) با اهل بیت(ع) رابطه فامیلی دارند.
اوتارخانی در خصوص اقدامات دیگر اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری گفت : بزرگترین شبستان استان تهران به مساحت سه هزار متر مربع در مقبره شیخ صدوق ساخته شده است و در شب قدر به بهره برداری خواهد رسید.
وی اظهار کرد: بقعه بی بی شهربانو(ع) جزو معدود اماکن زیارتی کشور است که مورد توجه گردشگران مذهبی سایر کشور های اسلامی همچون هند، پاکستان و عراق است، با توجه به اهمیت جایگاه این مکان مقدس باید امکانات رفاهی مناسبی برای این مکان فراهم شود.
رییس اداره اوقاف وامورخیریه شهرستان ری همچنین گفت: مسیر دسترسی زائران به بقعه بی بی شهربانو(ع) به دلیل تاریک، باریکی، عدم گادریل، آسفالت نامناسب، نداشتن خط کشی و تردد کامیون های کارخانه سیمان ناامن و نامناسب است.
وی افزود: ساختمان این مکان متبرکه به دلیل قدمت تاریخی، ارتفاع از سطح زمین، معماری خاص، سنگ های زیبای کار شده در بنا و دل کوه بودن جزو بنا های نادر کشور محسوب می شود و باید بیشتر مورد توجه باشد.
اوتارخانی در خصوص اقدامات صورت گرفته در این مکان متبرکه خاطر نشان کرد: بقعه بی بی شهربانو(ع) صحن و سرای مناسبی و با گنجایشی برای حضور مردم در مناسبت های مختلف مذهبی نداشت ولی پس از دو سال تلاش و برنامه ریزی این مکان مقدس صاحب صحن و سرای مناسب شده است.
وی با اشاره به اینکه صحن این بقعه متبرکه خاکی بود و منتهی به پرتگاه می شد عنوان داشت: اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری برای حفظ جان زائران و مناسب بودن صحن بقعه اقدام به سنگ فرش و ایجاد دیوار با نرده های اسلیمی و اسلامی کرده است.
اوتارخانی گفت: بقعه بی بی شهربانو(ع) از لحاظ جغرافیای در محل نامناسب و ناهمواری بر روی کوه واقع شده ، ولی در اجرای طرح عمرانی سعی شده امکانات رفاهی مناسب از جمله شبستان، وضوخانه مناسب برای زائران تهیه شود.

/خبرنگار : نوریه احمدی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار