صدای امید، نشاط، زندگی و پیشرفت از مدارس به گوش می‌رسد

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهر تهران خواستار توجه بیشتر به تقویت مدارس شد

تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهر تهران با توجه به اهمیت نقش خیرین در نظام تعلیم و تربیت، خیرین مدرسه‌ساز را برکت نظام تعلیم و تربیت دانست و مدرسه سازی را یکی از راه‌های رهنمون کودکان این مرز و بوم به سوی تعلیم و نیکی برشمرد.

کد مطلب: ۱۳۲۸۴۴۷
لینک کوتاه کپی شد
صدای امید، نشاط، زندگی و پیشرفت از مدارس به گوش می‌رسد

معصومه معصومیان ضمن اشاره بر اینکه کمال انسان در گرو تربیت صحیح است، گفت: «نظام آموزش و پرورش مسئولیت عظیم باروری و شکوفایی استعدادها و توانایی نسل کنونی و آتی جامعه را برای نیل به توسعه اقتصادی، سیاسی، فرهنگی واجتماعی به عهده دارد. امروزه نقش تعلیم و تربیت به عنوان یکی از عوامل اصلی بهبود استانداردهای زندگی و رشد و توسعه جوامع انسانی بر هیچ کس پوشیده نیست. چرا که آموزش و پرورش از مهم ترین نهادهای اجتماعی است و کیفیت فعالیت سایر نهادهای اجتماعی تا اندازه زیادی به چگونگی عملکرد آموزش و پرورش بستگی دارد.»

وی از خیرین مدرسه‌ساز به‌عنوان شرکای تربیتی آموزش و پرورش یاد کرد و افزود: «خیّرین مدرسه‌ساز، جایگاه مهم و عظیمی در تربیت نسل آینده و شکوفایی، پیشرفت و علوّ درجات میهن اسلامی دارند و دانش‌آموزان در مسیر پرافتخاری که به‌واسطه خیرین ایجاد شده، تعلیم و تربیت یافته و در آینده در مناصب و مسئولیت‌های مختلف حضور خواهند داشت.»

معصومیان ضمن اشاره بر اینکه مدرسه سازی یکی از راه‌های رهنمون کودکان این مرز و بوم به سوی تعلیم و نیکی است، تصریح کرد: «آموزش و پرورش مطابق سند تحول بنیادین به دنبال توسعه فعالیت‌های دینی و مذهبی است و مدرسه سازی کمک شایانی به دستیابی به این هدف می‌کند. از جمله عوامل عقب ماندگی ما از سند تحول، نبود امکانات کافی است و این چالش با مدرسه سازی در جای جای کشور حل می شود.»

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به اینکه مشارکت در بحث مدرسه‌سازی فقط بحث مالی نیست؛ افزود: «فرهنگ کار خیر مدرسه‌سازی یک فرایند جامع است که دربردارنده تمام موضوعات اجتماعی، فرهنگی، علمی و اخلاقی است. از این رو باید آن را تقویت کنیم چرا که مدرسه تقویت می‌شود و صدای امید، نشاط، زندگی و پیشرفت از مدارس به گوش می‌رسد.»

معصومیان در پایان با تاکید بر اینکه رویکرد سازمان نوسازی مدارس کشور، اظهار کرد: «تحقق عدالت تربیتی و ارتقای کیفیت آموزشی در سایه توسعه خدمات و تجهیزات نرم افزاری، توانمندسازی معلمین، تامین تجهیزات و امکانات مدارس و حمایت از دانش آموزان میسر خواهد بود.»

خیرین در عرصه های مختلف به ویژه در حوزه مدرسه سازی، نقش برجسته ای در رشد و تعالی جامعه ایفا می کنند

در ادامه علی آمره؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه ۸ ضمن تبریک سالروز ولادت پرستار کربلا حضرت زینب کبری (ص) در خصوص اهمیت مدرسه سازی عنوان کرد: «سال ها از خدمت خداپسندانه جامعه خیرین مدرسه ساز در کشور می گذرد و ملت ایران در چهار گوشه این سرزمین پهناور شاهد گام های معنوی و خدمات رسانی این عزیزان در عرصه تعلیم و تربیت کشور هستند. خیرین در عرصه های مختلف به ویژه در حوزه مدرسه سازی، نقش برجسته ای در رشد و تعالی جامعه دارند. فضاهای آموزشی مناسب، تجهیزات و مدرسه ساختن، در کنار بحث آموزش، موضوع مهمی است که خیرین در این راستا همواره بازوی توانمند آمرزش و پرورش هستند.»

وی رشد و تعالی همه جانبه دانش آموزان را هدف اصلی آموزش و پرورش منطقه دانست و افزود: «بررسی عوامل مؤثر بر پیشرفت و ترقی و توسعه در جوامع پیشرفته نشان می دهد که همه این کشور ها از آموزش و پرورش توانمند و کارآمد برخوردار هستند. تبلور آموزش و پرورش در تربیت نیروهای انسانی متعهد، دانشمند، متخصص و ماهر است. در دنیای امروز که علم و تکنولوژی با رشد و گسترش وسیع و جهان شمول به عنوان عامل مهم و اساسی در فرایند رشد و توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جوامع بشری به حساب می آیند، نهادها و نظام های آموزش و پرورش نقش بسیار عظیمی را در تجهیز امکانات و بهبود بخش نرم افزاری مدارس ایفا می کنند.»

عامره ادامه داد: «منطقه ۸ تهران به دلیل قدمت طولانی از مناطق قدیمی شهر تهران محسوب می شود که به جهت بافت قدیمی از مدارس فرسوده زیادی برخودار است. در این راستا تجهیز مدارس از نظر امکانات و زیرساخت‌ها و بازسازی مدارس فرسوده از اولویت‌های مهم حوزه آموزش و پرورش منطقه ۸ است، که جز با همت مردم، محقق نمی شود.»

وی با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت خیرین مدرسه ساز در راستای توسعه مباحث نوین آموزش و پرورش استفاده کنیم، افزود: «به جای پرداختن به کمیت ها باید به سمت ارتقای کیفیت مدارس حرکت کنیم و در راستای بحث کیفیت سازی به موضوعاتی همچون ارتقای سطح علمی دانش آموزان، آزمایشگاه های مدارس، کارگاه های تخصصی مدارس و غیره بپردازیم.»

مدیر آموزش و پرورش منطقه ۸ در پایان ضمن قدردانی از زحمات خیرین بزرگوار شکوه و محمود حاجی بابا، اذعان کرد: «انسانهای بزرگی که با سخاوت می‌بخشند و از مال و دارایی خویش انفاق می‌کنند، در قرآن کریم در زمره کسانی هستند که با جان خود مجاهدت می‌کنند. سخن گفتن از خیرین به ویژه خیرین نیک اندیش مدرسه ساز و پاسداشت ارزش والای عمل نیک آنها در قالب کلمات نمی گنجد. اما وظیفه خود می دانم که به رسم ادب از زحمات این بزرگواران تشکر کنم.»

در پایان این مراسم از خیرین ارزشمند مدرسه نور ، شکوه و محمود حاجی بابا با حضور رئیس جامعه خیرین کشور، رئیس مجمع خیرین استان تهران، معاون مشارکتها و نوسازی شهر تهران و آمره مدیر آموزش و پرورش منطقه ۸ تجلیل شد.

دانش‌آموز خبرنگار: عطیه چوپانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار