ناصر قفلی در آئین افتتاحیه دبستان خیرساز نور:

مدرسه‌سازی یک تجارت معنوی بسیار پربرکت است

تهران(پانا) - رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور مدارس خیرساز را مدارسی خیرپرور دانست و با توجه به بهبودبخشی زندگی صدها کودک در این مدارس، مدرسه‌سازی را یک تجارت معنوی بسیار پربرکت عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۳۲۸۳۵۷
لینک کوتاه کپی شد
مدرسه‌سازی یک تجارت معنوی بسیار پربرکت است

آئین افتتاحیه دبستان خیرساز نور، همزمان با میلاد باسعادت پرستار کربلا حضرت زینب کبری (ص) در راستای خدمت به مدرسه سازی با هدف تامین امکانات تحصیل برای همه کودکان، به همت دلسوزانه خیرین نیک‌اندیش شکوه و محمود حاجی بابا در اداره آموزش و پرورش منطقه ۸ با حضور ناصر قفلی رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور، نعمت بنی آدم رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز شهر تهران، معصومه معصومیان معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهر تهران، معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل نوسازی مدارس استان تهران و مدیر اداره آموزش وپرورش منطقه ۸ برگزار شد.

رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور در آئین افتتاحیه دبستان خیرساز نور، با بیان اینکه مدرسه‌سازی یک نگاه تازه و یک صدقه جاریه در امر خیر رسانی است، خاطرنشان کرد: «آموزش و پرورش سنگ زیربنای توسعه فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی هر جامعه است. مدرسه اولین قدم از نردبان آموزش و مدرسه سازی کاری نیک و بسیار پسندیده است. از آنجا که توسعه پایدار یک جامعه همگام با توسعه علمی ممکن خواهد بود و برای دستیابی به توسعه باید پشتوانه علمی جامعه را ارتقا دهیم، بدون شک مدرسه سازی و تجهیز فضاهای آموزشی تضمین کننده توسعه پایدار کشور در آینده خواهد بود.»

قفلی در خصوص اهمیت مدرسه سازی عنوان کرد: «عرصه کارهای خیر بسیار وسیع است و از تامین معیشت و سرپناه تا شرایط پیشرفت برای دیگران در این عرصه قرار دارد، اما مدرسه‌سازی سرآمد همه‌کارهای خیر در کشور است؛ زیرا مدرسه ساختن فقط احداث یک ساختمان نیست، بلکه با این عمل شرایط هویت‌سازی و شخصیت‌سازی انسان‌ها شکل می‌گیرد.»

وی ضمن اشاره بر اینکه مدارس خیرساز، زمینه خیرپروری را در جامعه فراهم می کنند، افزود: «بی‌تردید کمک به کودکان جامعه تاثیر مستقیمی بر روی سرنوشت یک کشور خواهد داشت. در واقع خیرین مدرسه ساز با نقش خود در ساخت مدرسه و یاری کودکان محروم کمک می‌کنند، تا آینده کشور زیباتر و روشن‌تر شود چه بسا کار نیک این افراد برای همیشه ماندگار و جاودانه خواهد ماند. در این میان بسیاری از خیرین مدرسه ساز هستند که به تنهایی یا با مشارکت با خیریه به خصوصی، اقدام به این کار نیک و پسندیده می‌کنند.

رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور در پایان ضمن بیان اینکه ساخت مدرسه و مراکز آموزشی کار آسانی نیست و همین موضوع سبب شده تا مشارکت در این راه حرف اول را بزند، اظهار کرد: «ارزش کار خیرین با هیچ پاداش و امور دنیوی قابل جبران نیست و بزرگ منشی و ایثار خیرین در هیچ قامتی نمی گنجد. تنها می توان در کلاس درس عشق و مهربانی آنها شرکت کرد و آموخت. خیرین دلی دارند به وسعت اقیانوس که درونش عشق الهی است. آنها به ندای دل خویش گوش فرامی دهند و به انجام کار خیر اشتغال دارند.»

در ادامه امیر نعمت بنی آدم، رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز شهر تهران ضمن اشاره بر اینکه آینده جامعه در وضعیت مدارس آن جامعه مشاهده می شود، اظهار کرد: «دوره حیات انسان بسیار گذرا است و فرصت‌های زندگی مانند ابرهای بهاری به‌سرعت می‌گذرند، اما آنچه باقی می‌ماند موفقیت افراد در آزمون‌هایی است که خداوند در مسیر انسان قرار داده است. این فرصت‌ها ممکن است اموال فراوانی باشد که خداوند به فرد می‌دهد تا شاهد مشارکت او در امر خیر باشد.»

وی با تاکید بر اینکه مدرسه یک نقطه جغرافیایی نیست، بلکه کانون شکل گیری آینده است، گفت: «مدرسه، دانش آموزان را برای ایفای نقش‌های کارسازتر تربیت می‌کند و به همین علت احداث مدرسه یک انتخاب بسیار هوشمندانه تلقی می شود و همه افرادی که در این کار مهم مشارکت می‌کنند، کار بزرگ و مهمی را انجام می‌دهند. این مکان درخشان‌ترین نقطه‌ای است که در تحولات آینده سرزمین نقش آفرینی می‌کند و برای انتقال آموزه‌های مختلف به گروه‌های هدف، باید نمونه عینی وجود داشته باشد.»

بنی آدم در پایان با بیان اینکه بی‌عدالتی قبل از آنکه در اقتصاد، سیاست و قدرت شکل بگیرد در نابرابری آموزشی صورت می‌گیرد، گفت: «همه انسان‌ها مستعد رشد هستند و جامعه باید شرایط رشد افراد را فراهم کند، کسانی که این شرایط را فراهم می‌کنند حق بزرگی به گردن جامعه دارند. کمک های بی دریغ خیرین برای مجمع خیرین قدمی ۶۰ ساله دارد، که منجر به از بین بردن نقصان مدارس تا ۳ سال آینده شده است. اگر ما شرایط تعلیم و تربیت دانش آموزان در فضایی ایمن را فراهم نکنیم؛ دانش آموزان ما به قعر چاه می روند و این چالش موجب تجلی نشدن اهداف آموزش و پرورش در تربیت دانش آموزان می شود.»

در بخش پایانی مراسم، شکوه حاجی بابا؛ خیر نیک اندیش مدرسه ساز با بیان اینکه مدرسه سازی حاصل یک سیر تکاملی از عشق تا آگاهی است، اذعان کرد: «مدرسه مهم ترین مکان تربیت و رشد فرزندان این مرز و بوم است که دانش آموزان در آن می آموزند، اصول انسانی را فرا می گیرند و در نهایت به پیشرفت و آبادانی کشور کمک می کنند. هرکلنگی که توسط خیرین برای ساخت مدرسه به زمین زده می شود، به مثابه کاشت دانه ای است که رشد می کند و به تدریج به درختی تناور تبدیل می شود که با تمام درختان دنیا متفاوت است؛ این درخت همیشه در حال رشد است، ثمره می دهد و هرگز از حرکت باز نخواهد ایستاد، نه برگری از آن زرد می شود و نه میوهایش پژمرده می شوند. در این راستا به منظور بهره مندی دانش آموزان از فضاهای آموزشی و برقراری عدالت آموزشی، باید همگی دست در دست هم، زمینه رشد فرزندانمان را با مدرسه سازی محیا کنیم.»

* دانش‌آموز خبرنگار: عطیه چوپانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار