در حاشیه بیست و چهارمین مانور سراسری زلزله و ایمنی:

مانور زلزله آزمونی برای مقابله بهتر و سریع‌تر در مقابل بحران‌ها و حوادث طبیعی است

تهران(پانا)-مدیر آموزش و پرورش منطقه4 با بیان اینکه مانور زلزله و ایمنی با هدف افزایش سطح آگاهی دانش‌آموزان و خانواده‌ها در مورد زلزله با شعار مدرسه ایمن، جامعه تاب‌آور در تمامی مدارس اجرا شده است هدف از نقش این مانور را در آمادگی دانش‌آموزان در جهت کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله  مهم برشمرد.

کد مطلب: ۱۳۲۷۷۴۷
لینک کوتاه کپی شد
مانور زلزله آزمونی برای مقابله بهتر و سریع‌تر در مقابل بحران‌ها و حوادث طبیعی است

مانور سراسری زلزله از دقایقی قبل و پس از به صدا در آمدن آژیر خطر وقوع زلزله راس ساعت 10 صبح همزمان با مدارس سراسر کشور در دبیرستان دخترانه دوره اول شهید بهشتی برگزار شد.

هادی زمانی نژاد؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه4 در حاشیه بیست و چهارمین مانور سراسری زلزله و ایمنی که با عنوان «مدرسه ایمن، جامعه تاب آور» اجرا شد گفت: اگر آموزش‌ها به یک روز در سال محدود شود قطعا به اهداف مدنظر نخواهیم رسید و لازم است که با همکاری ارگان های مختلف آموزش‌ها مستمر باشند.

وی با بیان اینکه مانور زلزله و ایمنی با هدف افزایش سطح آگاهی دانش آموزان و خانواده ها در مورد زلزله، ایجاد آمادگی برای انجام واکنش‌های ایمنی و مقاوم سازی، برانگیختن حس کنجکاوی دانش آموزان نسبت به پدیده‌های طبیعی و در نهایت کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله اجرا می شود افزود: لازم است ارگان های مختلف در جهت آموزش دانش آموزان برنامه های مدون و برنامه ریزی شده ای داشته باشند.

زمانی نژاد تصریح کرد: مانور زلزله یک آزمونی برای مقابله بهتر و سریع تر در مقابل بحران ها و حوادث طبیعی است که در این مانور به صورت نمادین با به صدا درآمدن آژیرزلزله و ایمنی با حضور کارشناسان مدیریت بحران با دستورالعمل پناه گیری ایمن، خروج اضطراری ایمن، تخلیه مجروحین و مصدومین احتمالی و نصب چادر در حیاط مدرسه برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار