یک دانش‌آموز در گفت و گو با پانا:

داشتن لباس سفید و مدرک برای پرستار بودن کافی نیست

تهران( پانا) - یک دانش آموز پایه دهم رشته تجربی دبیرستان شهید مدنی که مدرک فوریت‌های پزشکی دارد، ضمن تبریک روز پرستار به تمامی پرستاران، داشتن لباس سفید و مدرک را برای پرستار شدن ملاک نمی‌داند.

کد مطلب: ۱۳۲۸۲۲۲
لینک کوتاه کپی شد
داشتن لباس سفید و مدرک برای پرستار بودن کافی نیست

ریحانه مرادی درباره انگیزه خود برای پرستار شدن، در گفت و گو با پانا گفت: «من یک فرد عجول هستم و نمی خواهم در رسیدن به چیزی وقفه ای ایجاد شود. اگر چیزی را بخواهم دوست دارم خیلی زود به آن برسم و موفق شوم.»

وی درباره شرط پرستار شدن توضیح داد: «لباس سفید و مدرک داشتن و حرفه ای بودن برای پرستار شدن کافی نیست، زیرا یک پرستار هر روز با بیمارانی سر و کار دارد که در حال دست و پنجه نرم کردن با مرگ هستند. یقینا باید علاوه بر مراقبت و نگهداری بیماران به آنها روحیه و امید به زندگی بدهیم و درد و سختی آنها را درک کنیم. من دوست دارم در سختی ها و غم افراد پشت آنها باشم و حمایتشان کنم به همین دلیل می خواهم دکتر ماما یا پرستار شوم.»

وی درباره ترس خود از پرستار شدن گفت: «اگر صادقانه بخواهم بگویم گاهی اوقات از پرستار شدن می ترسم زیرا برخی وقت ها نیرو کم می آید یا بیمار در حال مرگ است و من باید خودم را آماده کنم و از پس همه این موارد بر بیایم و تا پای جان کار کنم.»

مرادی افزود: «پرستار هایی‌را دیده ام که شبانه روز کار می‌کنند، بسیار زحمت می کشند و تمام فشار و سختی آن‌لحظات را تحمل می کنند که البته فکر می کنم به علاقه هم بستگی دارد. وقتی ما چیزی را دوست داشته باشیم تمام سختی های آن را هم به جان می خریم.»

وی به پاس قدردانی از تمام پرستاران، خطاب به آنها گفت: «با اینکه زندگی بیشتر شما پر از مشکل و سختی است، ولی همین که صبح یا حتی شب وارد محوطه کاریتان می شوید، با جان و دل کار می کنید، با بیماران ارتباط برقرار می‌کنید و سعی می کنید به بهترین شکل ممکن وظیفه تان را انجام دهید، این امر بسیار باارزش است. پرستاران عزیز یادتان نرود همیشه اینگونه انسان خوب باقی بمانید، زیرا در جایی از زندگی، خوبی های شما به خودتان برمی‌گردد.»

دانش‌آموز خبرنگار: سارا بتولی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار