دبیرکل خانه پرستار در گفت‌وگو با پانا تشریح کرد؛

طرح حضور «پرستارِ مدرسه» در مدارس

رشته پرستاری مورد استقبال داوطلبان کنکور و خانواده‌های آنها قرار دارد/ پرستاران گروهی هستند که بیشترین خدمات بهداشتی و درمانی را ارائه می‌دهند

تهران (پانا) - دبیرکل خانه پرستار بر ضرورت حضور «پرستارِ مدرسه» در مدارس کشور تاکید کرد و گفت پرستار مدرسه نقش به‌سزایی در سلامت دانش‌آموزان خواهد داشت.

کد مطلب: ۱۳۲۷۷۸۵
لینک کوتاه کپی شد
طرح حضور «پرستارِ مدرسه» در مدارس

محمد شریفی‌مقدم در گفت‌وگو با پانا همزمان با روز پرستار با اشاره به اهمیت رشته پرستاری و ضرورت اطلاع‌رسانی درباره این رشته تحصیلی به دانش‌آموزان اظهار کرد: «اکنون در کنکور، رشته پرستاری بعد از رشته‌های پزشکی‌ دارای رتبه‌های بالایی است و والدین در انتخاب رشته فرزندان خود رشته‌های پرستاری را انتخاب می‌کنند. البته انتخاب رشته تحصیلی و شغلی از رفتارهایی است که با توجه به انگیزه دانش‌آموزان صورت می‌گیرد و اکنون رشته پرستاری در میان داوطلبان و خانواده‌ها مورد توجه قرار گرفته است.»

وی خاطرنشان کرد: «دانش‌‌آموزان باید بدانند پرستاران گروهی هستند که بیشترین خدمات بهداشتی و درمانی را ارائه می‌دهند و نقش بسیار موثری در نظام سلامت دارند. طبیعی است اگر دانش‌آموزان بخواهند در رشته پرستاری به تحصیل ادامه دهند، باید با خصوصیات پرستاری آشنا شوند که عمده‌ترین آن عطوفت، ایثار و از خودگذشتگی است و با سایر مشاغل متفاوت است و در نهایت می‌توان گفت پرستاری کار بسیار انسان دوستانه‌ای است.»

دبیرکل خانه پرستار با بیان اینکه پرستاران بیشترین مواجهه را با سلامت مردم دارند، گفت: «پرستاری رشته‌ای است که با سلامت مردم سر و کار دارد و در دنیا و کشور ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است . منتهی در دنیا پرستاری با کشور ما متفاوت است. در کشورهای دنیا سه سطح پرستار وجود دارد. سطح اول پیشگیری و بهداشت است، سطح دوم درمان و سطح سوم توانبخشی است اما در ایران، بیش از 90 درصد پرستاران در بحث درمان مشغول به فعالیت هستند زیرا برنامه‌ریزی‌ها در سطح پیشگیری نیست و به بخش درمان توجه می‌شود.»

شریفی‌مقدم اضافه کرد: «اکنون در کشورهای توسعه‌یافته در حال تخت‌زدایی از مراکز درمانی هستند به این معنی که هدف تقویت بخش پیشگری است و نباید منابع در بخش درمان هزینه شود. در عین حال پرستار مدارس دارند که نقش به‌سزایی در معرفی پرستاری به جامعه و همچنین سلامت دانش‌آموزان دارد.»

دبیرکل خانه پرستار درخصوص اجرای طرح پرستار مدرسه در کشور نیز گفت: «پرستار مدرسه طرحی بود که به مسئولان پیشنهاد شد اما مورد توجه قرار نگرفت و ضرورت دارد با توجه به اهمیت مقوله سلامت دانش‌آموزان به حضور پرستار مدرسه نیز در کشور توجه شود. معتقدیم حضور پرستار در مدرسه باعث می‌شود تا دانش‌آموزان به سلامت خود اهمیت دهند و از بیماری پیشگیری شود. علاوه بر این توصیه‌های بهداشتی نیز از سوی آنها به‌صورت دائم مطرح می‌شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار