اعلام جزئیات بزرگداشت هفته پژوهش در وزارت آموزش و پرورش

تهران (پانا) - هفته پژوهش در وزارت آموزش و پرورش از 19 تا 24 آذر‌ماه برگزار خواهد شد.

کد مطلب: ۱۳۲۸۰۸۹
لینک کوتاه کپی شد
اعلام جزئیات بزرگداشت هفته پژوهش در وزارت آموزش و پرورش

علی محبی، رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش و رئیس ستاد بزرگداشت هفته پژوهش، ‌روزشمار برنامه‌های بزرگداشت هفته پژوهش در وزارت آموزش و پرورش را اعلام کرد که به شرح زیر است:

*‌روز اول (19 آذر‌ماه) به موضوع «مهارت و اشتغال دانش‌آموزان» اختصاص داده شده است. به‌ همین منظور، تعامل با مسئولان بخش آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای و تقویت رویکرد پژوهش و پژوهشگری در آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای در دستورکار است.

*روز دوم (20 آذر‌ماه) ‌مراسم روز ملی پژوهش برگزار و با‌ حضور وزرای آموزش و پرورش و علوم، تحقیقات و فناوری، از برگزیدگان دانش‌آموزی و فرهنگیان در حوزه پژوهشگر برتر، معلم پژوهنده، مدیر پژوهش‌سرا، دانشجویان برگزیده دانشگاه‌های شهید‌رجایی و فرهنگیان، طرح و پایان‌نامه، کمیته پژوهشی حوزه ستاد، شورای تحقیقات استانی در اردوگاه شهید‌ باهنر تجلیل خواهد شد.

همچنین در همین روز از سند و نقشه راهبردی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش‌ و اولویت‌های پژوهشی وزارت آموزش و پرورش رو‌نمایی می‌شود.

*روز سوم (21 آذرماه) که به بازدید از پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی اختصاص دارد، پای صحبت‌های دانش‌آموزان عضو پژوهش‌سراها، مدیران و معلمان خواهیم نشست تا از زبان آن‌ها، نقاط قوت و ضعف، فرصت‌ها، تهدیدها و ‌انتظارات را بشنویم.

*روز چهارم (22 آذر‌ماه) طرح «ارتباط مدرسه و دانشگاه» اجرا خواهد شد.

این طرح با هدف تعامل سازنده بین مدارس و دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری، آشنایی دانش‌آموزان با امکانات آموزشی و پژوهشی موجود در دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری استان و منطقه، جهت استفاده در طرح‌ها و پروژه‌های پژوهشی خود در آینده ‌و ایجاد انگیزه بیشتر در دانش‌آموزان برای مطالعه، پژوهش و کار علمی اجرا خواهد شد.

وی هدف از اجرای این طرح را آشنایی دانش‌آموزان با گوشه‌هایی از رشد و شکوفایی علمی ایران اسلامی دانست.

*روز پنجم (23 آذرماه) بر ‌توسعه حرفه‌ای معلم متمرکز است. در این روز نشست معلمان پژوهنده منتخب سراسر کشور به صورت مجازی برگزار ‌و چالش‌های برنامه ‌معلم پژوهنده، آسیب‌های احتمالی و نحوه ارتقای کیفیت آن مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

*روز ششم (24 آذرماه) که به مدیریت مبتنی بر پژوهش اختصاص یافته است، ‌اعضای هیات علمی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در استان‌ها و ‌نشست‌های علمی پیش‌بینی شده حضور خواهند یافت.

‌به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، محبی گفت: همچنین غیر از برنامه‌های ملی ذکرشده؛ در ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها هم برای بزرگداشت ‌هفته پژوهش، برنامه‌هایی تدارک دیده شده است که توسط ادارات استانی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار