عضو هیات رئیسه مجلس:

ضعف تامین مالی باید در حوزه تولید جبران شود

تهران (پانا) - عضو هیات رئیسه مجلس با تاکید بر اینکه باید با سنگ‌اندازی بانک‌ها در مسیر تسهیلات‌دهی به بخش مولد و‌ پیشران اقتصادی کشور برخورد شود، گفت ضعف تامین مالی باید در حوزه تولید جبران شود تا بتوان به آینده اقتصاد کشور امیدوار شد و بنگاهداری بانک‌ها از جمله مهمترین مانع در این مسیر است.

کد مطلب: ۱۳۲۸۰۷۶
لینک کوتاه کپی شد
ضعف تامین مالی باید در حوزه تولید جبران شود

حسینعلی حاجی دلیگانی با تاکید بر اینکه حمایت از تولید داخل مورد تاکید مقام معظم رهبری است، گفت: بخش خصوصی و دولتی که در حوزه تولید به مثابه پیشران اقتصادی فعال هستند باید مورد حمایت جدی دولت قرار گرفته و نیازهای آن‌ها مرتفع شود.

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید با سنگ اندازی برخی بانک ها در مسیر تسهیلات دهی به بخش مولد و‌ پیشران اقتصادی کشور برخورد شود، افزود: بانک ها با بهانه های واهی نبود منابع از تسهیلات دهی به بخش تولید سرباز می‌زنند در حالی که بسیاری از آن‌ها املاک و اموال مازاد بسیاری داشته که اگر آن‌ها را به فروش رسانده و از بنگاه‌داری حذر کنند قطعا قفل بخش تولید باز خواهد شد.

وی با بیان اینکه هدایت بخش خصوصی از سوی بانک‌ها به سمت شرکت‌های سرمایه‌گذاری متعلق به خود برای ارایه تسهیلات آن هم با نرخ سود بالا نوعی تخلف است، تصریح کرد: متاسفانه برخی بانک‌ها تسهیلات ارزان را در اختیار شرکت‌های سرمایه گذاری خود قرار داده و به این ترتیب در مسیر وام دهی به بخش خصوصی مولد سنگ اندازی می‌کنند.

حاجی دلیگانی با تاکید بر اینکه تولید نیازمند سرمایه در گردش بوده و لازم است در این راستا تصمیمات عاجلی اتخاذ شود، گفت: با این حجم از اشتغالزایی که پیشران‌های اقتصادی و بخش های مولد ایجاد کرده‌اند لازم است حمایت های بهتری از این حوزه صورت بگیرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه بانک‌ها طبق بخشنامه های واصله از سوی بانک مرکزی باید در ارایه تسهیلات به بخش تولید پیشقدم باشند، افزود: نام‌گذاری سال جاری با عنوان سال تولید دانش‌بنیان و اشتغالزایی بر ضرورت حمایت از بخش مولد و پیشران اقتصادی تاکید دارد.

وی با تاکید بر اینکه نباید تفاوتی در حمایت از بخش تولید چه در حوزه دولتی و چه خصوصی وجود داشته باشد، تصریح کرد: ضعف تامین مالی باید در حوزه تولید جبران شود تا بتوانیم به آینده اقتصاد کشور امیدوار باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار