وزیر آموزش و پرورش خبر داد:

۵۰۰ هزار مترمربع به فضای دانشگاه فرهنگیان کشور اضافه شد

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش گفت امسال ۵۰۰ هزار متر مربع به فضای دانشگاه فرهنگیان افزوده و مشکل ۴۰ هزار دانشجوی این مرکز آموزش عالی برطرف شد.

کد مطلب: ۱۳۲۸۰۳۷
لینک کوتاه کپی شد
۵۰۰ هزار مترمربع به فضای دانشگاه فرهنگیان کشور اضافه شد

یوسف نوری در نشست شورای آموزش و پرورش استان بوشهر، اتحاد و هم‌افزایی مسئولان استان بوشهر در حل مشکلات آموزش و پرورش را الگوی مناسبی برای سایر استان ها دانست و اظهار داشت: پیگیری استاندار و ‌دستگاه‌های اجرایی و حمایت‌های امام جمعه بوشهر در تحقق مطالبات آموزش و پرورش ستودنی است.

وی با بیان اینکه تربیت معلم بسیار مهم و از جایگاه ممتاز برخوردار است، خاطر نشان کرد: دانشگاه فرهنگیان به دانشگاه مأموریت گرایی تبدیل شده و این مرکز آموزش عالی در ابعاد گوناگون مورد تقویت و حمایت قرار دارد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به توسعه فضای دانشگاه فرهنگیان گفت: فضای دانشگاه فرهنگیان دارای کمبودهایی بود، لذا امسال ۵۰۰ هزار متر مربع به این فضا افزوده و نیاز ۴۰ هزار دانشجوی این دانشگاه تأمین شده است.

وی تأکید کرد: دانش‌آموزان ما امروز پژوهشگر هستند و ما باید نباید برای آنان نقش استاد را بداشته باشیم بلکه باید آن ها را همراهی کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: امروز با همت دولت سیزدهم محورهایی از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و طرح رتبه‌بندی معلمان و تحول در کتاب‌های درسی اجرا شده است.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی وزارت آموزش و پرورش، نوری توسعه هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای در جوار صنعت معدن و تجارت را مورد تأکید قرار داد و خاطر نشان کرد: ‌دستگاه‌های اجرایی مکلف به همکاری در خصوص راه‌اندازی هنرستان در جوار صنعت هستند.

وی تصریح کرد: باید از ظرفیت ۶۰۰ هزار معلم و پنج میلیون دانش‌آموز بسیجی بیشتر استفاده کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار