وزیر آموزش و پرورش در هزار و بیست و یکمین نشست شورای عالی آموزش و پرورش؛

مهارت‌های پایه دانش آموزان باید مورد توجه جدی قرار گرفته و تقویت شود

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر تقویت مهارت‌های ارتباطی دانش آموزان گفت مهارت‌های پایه دانش آموزان باید مورد توجه جدی قرار گرفته و تقویت شود.

کد مطلب: ۱۳۲۸۱۰۳
لینک کوتاه کپی شد
مهارت‌های پایه دانش آموزان باید مورد توجه جدی قرار گرفته و تقویت شود

در جلسه هزار و بیست و یکمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش که با حضور وزیر آموزش و پرورش، دبیرکل شورای عالی و سایر اعضای آن در سالن جلسات وزارت آموزش و پرورش برگزار شد. اعضای شورای عالی آموزش و پرورش مسائل و موضوعات مختلف آموزش و پرورش را از جمله مسائل آموزشی و تربیتی دانش‌آموزان، آموزش شیوه‎‌های نقد و پرسشگری به دانش‌آموزان، بازنگری نظام تعلیم و تربیت متناسب با شرایط و مقتضیات زیست‌بوم جدید جامعه، بازدید دانش‌آموزان از دستاوردها و پیشرفت‎‌های کشور، توجه به بحث‎‌های هویتی و دینی دانش‌آموزان، آسیب‎‌های روحی و روانی دانش آموزان، توجه به بحث هنر در بهداشت روانی دانش‌آموزان، تربیت معلمان پرورشی با توجه به زیست‌بوم جدید، برگزاری جشن پرچم در مدارس، دادن اختیار بیشتر به مدیران مدارس و جلوگیری از دخالت‎‌های بی‎مورد ادارات در کار مدارس، ایجاد شور و نشاط و امید در مدارس، فعال‌‎تر کردن شوراهاس معلمان و دانش‌آموزی مدارس، لزوم برنامه‎‌ریزی و مدیریت نسل جدید(نسلz)، سهیم کردن دانش‌آموزان در مسئولیت‎‌ها، اهتمام بیشتر به اصول اساسی دین، سرود و پرچم در مدارس، توجه جدی به مراکز تربیت معلم و دانشگاه‌‎های وابسته به آموزش و پرورش، آینده‎‌نگری برای تربیت دانش‌آموزان، بهره‎‌گیری از ظرفیت رسانه‎‌ها، مردم، مجلس و دولت به آموزش و پرورش، آسیب‌شناسی اتفاقات اخیر و برنامه‎‌ریزی برای رفع آن‎‌ها، شنیدن صدای معلمان و دانش‌آموزان، تشکیل کمیته‌‎ای برای بررسی و آسیب‌شناسی حوادث اخیر، توجه به مهارت‌آموزی دانش‌آموزان و... مورد بحث و بررسی قرار دادند.

در ادامه این جلسه وزیر آموزش و پرورش با گرامی‌داشت هفته بسیج و یاد و خاطره شهدای معلم و دانش‌آموزان دوران دفاع مقدس و ارائه گزارشی از روند تعلیم و تربیت کشور، گفت: باید نوع نگاه و ارتباط با دانش آموزان تغییر و بر رویکرد فرهنگی و تربیتی آموزش و پرورش تاکید شود.

عضو کابینه دولت مردمی با تاکید بر این که مهارت‎‌های پایه دانش‌آموزان باید مورد توجه جدی قرار گیرد، اظهار داشت: با طراحی و اجرای برنامه‎های متنوع شور، نشاط و امید به آینده در دانش‌آموزان را باید تقویت کرد.

نوری اظهار کرد: آسیب‎های انباشته در دوران کرونا باعث به وجود آمدن یک سری مسائل و مشکلات برای دانش‌آموزان و آموزش و پرورش شده است. نیازمند بازتعریفی در مورد نظام تعلیم و تربیت هستیم و اگر لازم باشد برخی از قوانین و مقررات آموزشی و پرورشی را باید بازنگری کرد.

وی افزود: اتفاقات اخیر کشور نقاط آسیب و ضعف نظام تعلیم و تربیت کشور را نشان داد که نیاز به آسیب شناسی و کار جدی با برنامه ریزی و استراتژی مناسب برای برطرف کردن آن‎ها دارد.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه برای آموزش و تربیت دانش‌آموزان باید آینده نگری، برنامه‌ریزی و استراتژی مدونی داشته باشیم، گفت: دانش آموزان در سن حساسی قرار دارند که سن تاثیرپذیری، نقش‎پذیری و پرسشگری است. تنها جایی که نظامند با دانش آموزان و خانواده‎های آنان در ارتباط هستند، آموزش و پرورش است.

همچنین در این جلسه رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، معاون پرورشی و فرهنگی و رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش گزارش تحلیلی از وضعیت فضای فرهنگی و تربیتی حاکم بر کشور و تدابیر وزارت آموزش و پرورش در این باره ارائه نمودند. در ادامه این جلسه اعضای شورای عالی آموزش و پرورش دیدگاه‎ها و پیشنهادهای خودرا در باره گزارش‎های ارائه شده، بیان کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار