رییس فدراسیون انجمن‌های ورزش‌های رزمی:

رشته‌های رزمی قدرت گرفته و مستقل می‌شوند

تهران (پانا) - رییس فدراسیون انجمن‌‌های ورزش‌های رزمی گفت فدراسیون انجمن‌های ورزش‌های رزمی جایی است که رشته‌های رزمی در آن قدرت می‌گیرند و به جایی می رسند که خود فدراسیون داشته باشند.

کد مطلب: ۱۳۲۷۷۹۷
لینک کوتاه کپی شد
رشته‌های رزمی قدرت گرفته و مستقل می‌شوند

یوسف بهتری، رییس فدراسیون انجمن‌های ورزش های رزمی درباره فعالیت های این انجمن گفت: این فدراسیون یکی از فدراسیون های پرتحرک و فعال در کشور بوده است و تنها فدراسیون مولد کشور است چنانچه توانست در سال 83 و 84 فدراسیون کونگ فو و ووشو را از مجموعه خود جدا و به عنوان فدراسیون های جدید به جامعه ورزشی ارائه دهد امروز هم دو فدراسیون جدید جوجیتسو و پنجاکسیلات از مجموعه ما جدا و به عنوان فدراسیون جدید فعال می شوند. در واقع فدراسیون انجمن های ورزش های رزمی جایی است که رشته های رزمی در آن قدرت می گیرند و به جایی می رسند که خود فدراسیون داشته باشند.
او درباره رشته ام ام ای گفت: ام ام ای (M.M.A.) یکی از رشته هایی که بسیار مهیج و پر طرفدار در جهان است و به دلیل همین محبوبیت مسابقات آن به صورت بدون مجوز و زیرزمینی انجام می شد که طبعا نظارتی بر آن صورت نمی گرفت. ما توانستیم از وزارت ورزش و جوانان مجوز برگزاری مسابقات این رشته به صورت رسمی را گرفتیم و امسال اولین مسابقات قهرمانی کشور را در 5 روز برگزار کردیم.
بهتری افزود: مسابقات در چهار روز مسابقات در رده های مختلف وزنی برگزار شد و فینال هم در روز پنجم یعنی 18 مهرماه در سالن شهید افراسیابی ورزشگاه شهید شیرودی برگزار شد. این مسابقات در بالاترین سطح فنی بود و بالاتر از استانداردهای آسیایی برگزار شد و یکی از نکات قابل تامل این است که 205 هزار نفر به صورت آنلاین این مسابقات را تماشا کردند و 135 هزار نفر هم در سامانه پیش بینی ها شرکت کردند.
او گفت: یکی دیگر از اتفاقات تشکیل انجمن هنرهای رزمی ترکیبی آسیا بود که زیر نظر شورای المپیک آسیا (O.C.A.) برگزار شد و ما هم به جلسه ای که در این باره در سنگاپور تشکیل شده بود رفتیم و اینجانب به عنوان نماینده ایران به سمت نایب رییس این انجمن انتخاب شدم و همچنین سمت رییس فدراسیون آسیای میانه نیز به ما محول شد. در جلسه بعدی که در دبی امارات برگزار خواهد شد مسائل مربوط به مسائل فنی و داوری و شکل مسابقات خواهد بود و ما پیشنهادهای خود را در این جلسه ارائه خواهیم کرد.
وی با بیان این که «پیروزی در مسابقات ام ام ای» منوط به داشتن تشکیلات منسجم در داخل و حمایت های لازم است و ادامه داد: در مسابقاتی که با افتخار و با بهترین کیفیت برگزار کردیم علاوه بر مسئولان و دست اندرکاران و همکاران من، اسپانسرها نقش مهمی داشتند که باید همینجا باید از آنها تشکر کنم. ما دو اسپانسر داشتیم یکی (SPT1) و دیگری دنیلی و هکتاتون که همراهی و یاری خوبی در برگزاری مسابقات داشتند.
او درباره بازی های آینده ام ام ای گفت: برنامه ما در هیات فدراسیون این است که در مسابقات آسیایی 2023 چین شرکت کنیم و امیدواریم که قهرمانی این مسابقات را به دست آوریم. ما به هیچ مسابقه ای اعزام نشدیم مگر این که مقامی کمتر از سومی به دست نیاوردیم و این نشان از قدرت و سطح بالای ورزشکاران ما دارد.
بهتری به استعداد ایرانیان در ورزش های رزمی اشاره کرد و گفت: جامعه جوان در ورزش های انفرادی سرآمد بوده است و در ام ام ای تقریبا می شود گفت بورس ورزش های رزمی است استعدادهای زیادی هست که شناسایی نشده است و با شناسایی این استعداد ها مقام های خوبی خواهیم داشت.
رییس فدراسیون انجمن های ورزش های رزمی درباره تعامل این فدراسیون با صداوسیما گفت: ما مدت هاست از صداوسیما قطع امید کرده ایم چون در تعامل به هیچ نتیجه ای نرسیده ایم و به همین دلیل به سراغ پلت فرم هایی مثل اس پی تی رفته ایم و حالا می بینیم که این پلت فرم ها بهتر از صداوسیما برای ما عمل کرده اند. صداوسیما ورزش را را فقط فوتبال و ورزش های توپی می بیند و فکر میکنیم این سازمان باید رسالتی برای ارتقای ورزش و تندرستی در جامعه ببیند و بر اساس آن رفتاری درست در حوزه ورزش داشته باشد. اما هم اکنون چنین رسالت و رفتاری در صداوسیما دیده نمی شود.

رییس فدراسیون انجمن های ورزش های رزمی در سخنان خود از سیاست صداوسیما در پخش برنامه های ورزشی انتقاد کرده و گفت: صداوسیما فقط ورزش هایی را پخش می کند که با توپ است و این با سیاست های کلان کشور درباره ورزش همگانی همخوانی ندارد.
او افزود: البته به جز صدا وسیما نهادهای دیگری مثل وزارت خانه های آموزش و پرورش، کار و آموزش عالی و سازمان شهرداری به خصوص شهرداری تهران با تعاملی بسیار خوب دارند و ما در مجامع خود نمایندگان این نهادها را داشته ایم و تعاملمان خیلی خوب بود هاست اما با صداوسیما هیچ تعاملی نداشته ایم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار