مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان:

تاب‌آوری بعد از حوادث طبیعی نیاز به آموزش‌های بیشتر دارد

زنجان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه به آموزش و ایمنی در برابر حوادث بسیار پرداخته شده، اما کمتر به بحث تاب‌آوری پرداخته شده است، ورود بیش از پیش به تاب‌آوری در برابر حوادث را ضروری خواند.

کد مطلب: ۱۳۲۷۷۹۵
لینک کوتاه کپی شد
تاب‌آوری بعد از حوادث طبیعی نیاز به آموزش‌های بیشتر دارد

علی اسماعیلی امروز در مانور زلزله و ایمنی که همزمان با سراسر کشور در زنجان برگزار شد، گفت: هدف از اجرای مانور این است که دانش‌آموزان با فضا و شرایط زمان وقوع حادثه و نحوه مقابله با آن آشنا شوند.

وی با اشاره به مشارکت دستگاه‌های متعدد و مرتبط با موضوع زلزله برای اجرای مانور خاطرنشان کرد: زلزله و سایر حوادث طبیعی، هشداری برای انسان است و امروز در قالب این برنامه جمع شده‌ایم تا یک مشکل فرضی را حل کنیم و بدانیم که هنگام مواجهه با مشکلات چه رفتاری باید از خود نشان دهیم.

اسماعیلی با بیان اینکه هر فرد حتی دوقلوها دارای ویژگی‌های فردی خاصی هستند، بیان کرد: هیچ جامعه‌ای را نمی‌توان پیدا کرد که هیچگونه تفاوت افکار و دیدگاه در آن وجود نداشته باشد اما منطق و اندیشه بشر، تضارب آرا را در کنار هم قرار می‌دهد تا همه باهم بر مشکلات غالب شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به شعار بیست‌وچهارمین مانور سراسری زلزله با عنوان «مدرسه ایمن، جامعه تاب‌آور» گفت: به آموزش و ایمنی بسیار پرداخته شده اما شاید کمتر به بحث تاب‌آوری در کنار مشکلات بعد از وقوع حادثه پرداخته شده است.

وی افزود: رعایت بسیاری از موارد می‌تواند در کاهش تلفات ناشی از حادثه موثر باشد اما چون حوادث اجتناب‌ناپذیر است در کنار آمادگی‌های ایمنی باید فکری برای تنظیم رفتار در لحظات قبل، حین و بعد از حوادث داشته باشیم.

اسماعیلی تصریح کرد: نوع تعامل و برنامه‌ریزی، حفظ خونسردی و احاطه به مشکل و مسائل بسیاری لازم است تا اندوخته‌های ایمنی خود را به‌خوبی اجرا و از تلفات بیشتر جلوگیری کنیم.

وی با بیان اینکه مدرسه، خاستگاه آموزش است، ابراز کرد: در حوزه تاب‌آوری هم باید بیشتر ورود کنیم تا هر دانش‌آموز تبدیل به یک پیام‌رسان در خانواده شده و آموزش‌ها از طریق دانش‌آموزان به خانواده‌ها منتقل شود.

دانش‌آموز خبرنگار: علیرضا تیموری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار