اولین مدرسه خیری سمپاد در البرز از سوی بازنشسته فرهنگی ساخته شد

تهران (پانا) - اولین مدرسه خیری سمپاد در استان البرز از سوی بازنشسته فرهنگی احداث و به بهره‌برداری رسید.

کد مطلب: ۱۳۲۷۷۰۸
لینک کوتاه کپی شد
اولین مدرسه خیری سمپاد در البرز از سوی بازنشسته فرهنگی ساخته شد

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، این مدرسه ۶ کلاسه خیری توسط معلم بازنشسته، نرگس رسولی ختایی و به نام برادرش زنده یاد «اسماعیل رسولی ختایی» در مساحت۵۰۰ مترمربع در۲ طبقه ساخته ‌شده است. این خیّر نیک‌اندیش برای ساخت این مدرسه که دارای فضای آموزشی و کتابخانه‌ای است سه میلیارد تومان اختصاص داده است.

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان روز دوشنبه در آیین افتتاح این مدرسه که در سالن فرزانگان ۲ کرج برگزار شد، گفت: کار خیر مدرسه‌سازی، مقام رفیعی را برای فرد به همراه دارد، زیرا زمینه آموزش علم و مبارزه با نادانی به‌عنوان بزرگ‌ترین فقر بشریت را فراهم می‌کند.

الهام یاوری با اشاره به شکل‌گیری نهضت مدرسه‌سازی باهمت خیران، خاطرنشان کرد: خیران مدرسه‌ساز به یاری دولت در ساخت مدرسه و سایر فضاهای فرهنگی، تربیتی و ورزشی در کشور برای ایجاد فضای آموزشی شاد و ایمن آمده‌اند که پاداش آن‌ها الهی است.

وی بیان داشت: به دلیل کمبود فضای آموزشی در استان‌های پرجمعیت دانش‌آموزی همانند البرز نیاز به ساخت مدرسه از سوی خیرین گرانمایه در کنار دولت انقلابی و جهادی داریم.

وی تصریح کرد: وجود مدارس مناسب و سایر مکان‌های فرهنگی و ورزشی نقش مهمی در جذب نوجوانان و جوانان و تعالی نسل جوان و دانش‌آموزان در تراز انقلاب اسلامی دارد.

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان تأکید کرد: برای رفع مشکل تراکم دانش‌آموزی در کلاس‌های درس نیاز به مشارکت خیرین و کمک‌های خرد مردمی داریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار