رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان تاکید کرد؛

تاثیر مثبت فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی بر عمق و وسعت فکری دانش‌آموزان

تهران (پانا) - رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی را بر عمق و وسعت فکری دانش‌آموزان موثر دانست.

کد مطلب: ۱۳۳۳۰۶۴
لینک کوتاه کپی شد
تاثیر مثبت فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی بر عمق و وسعت فکری دانش‌آموزان

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، الهام یاوری در آیین تجلیل از برگزیدگان چهلمین مسابقات قرآنی، هنری و ادبی دانش‌آموزان مدرسه فرزانگان 1 تهران با قرائت شعری از حافظ اظهار کرد: بسیار خوشحال و خرسند هستم که اکنون در این جمع حضور دارم و خاطرات بسیار زیبای گذشته در نزد من زنده شد.

وی ادامه داد: شعاری که این روزها شما از ما می‌شنوید، «هر نیاز کشور یک سمپادی اثرگذار» است ، همه آدم‌ها به طور طبیعی میل فطری به کمال و بهتر شدن و رفع کردن مشکلات و مسایل را دارند و اگر این موارد در انسانی نباشد باید در انسان بودن او شک کرد.

یاوری افزود: اما اینکه چگونه در مسیر این کمال قدم برداریم؛ مسیرهای مختلفی در پیش رو داریم، آرزوی ما برای شما سمپادی‌های با استعداد، پرتلاش، متعهد و مصمم برای اجرای آنچه که فکر می ‌کنید درست است، این است؛ که این مسیر را با تفکر و برنامه ریزی استراتژیک مناسب حرکت کنیم.

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان تاکید کرد: آرزوی ماست که شما آماده اثرگذاری باشید، اثرگذاری که در حوزه‌های مختلف و در شکل‌های گوناگون قابل تحقق است و نیاز به آدم‌های صبور با پشتکار، برنامه ریز و آینده نگر دارد.

یاوری گفت: تصور این است برای آماده شدن و برای اثر گذاری حداکثری آدم‌ها باید به عمق و وسعت خویش اضافه کنند و تجربه‌های گوناگونی به دست بیاورند و در آوردگاه‌های مختلف خود را آزمایش کنند و سپس در حوزه های متفاوتی خود را توسعه بدهند.

معاون وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: یکی از بسترهای انجام چنین فرآیندی؛ فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی است ، استفاده از محضر بزرگان ادبی و هنری این مرز و بوم و در راس همه اینها بهره‌مند شدن از صدای قرآن و کلام خداوند در کنار کار گروهی که در آن دوستی ها و تجربه های عمیق نهفته است به شما کمک خواهد کرد که آدم توانمند تر و موفق تری باشید.

وی افزود: با این شیوه و روش شما فردی خواهید شد که گوشه ای از بار مشکلات کشور را به دوش خواهید کشید و با افتخار سختی های این مسیر را تحمل خواهید کرد و از شما آدمی خواهد ساخت که در مقابل این سختی ها خم به ابرو نمی‌آورید. لبخند بزنید و امیدوار باشید به آنکه سهم خود را در مقابل زیبایی‌های بی‌شماری که این مرز و بوم، فرهنگ، آب و خاک و تمدن به ما اهدا کرده ، ادا کردید و نقش خود را جزء زنجیره ایرانیان حق طلب، خردمند و با شکوه ایفا کنید.

یاوری در خاتمه گفت: برای همه شما آرزوهای بهترین ها را دارم و از صمیم قلب باور دارم که همه شما این توانمندی را دارید. نقش ما فراهم کردن امکانات برای شماست و همت و استعداد را هم شما به آن اضافه کنید تا رشد و بالندگی شما را نظاره گر باشیم و برای شما دعا کرده و از شما به خاطر پایمردی‌تان در مسیری که انتخاب کردید تشکر می‌کنیم.

همچنین در این مراسم فرهاد فتحی نژاد، معاون سازمان استعدادهای درخشان، رئیس و سایر مسئولین آموزش و پرورش منطقه 6 تهران و اولیا دانش آموزان نیز حضور داشتند.

در پایان مراسم نیز از برگزیدگان چهلمین مسابقات قرآنی، هنری و ادبی دانش آموزان با اهداء لوح و جوایز تجلیل به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار