معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان:

دانش‌آموزان در مانور زلزله شیوه رویارویی با این مخاطره طبیعی را یاد می‌گیرند

اصفهان (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت در مانور‌ها دانش‌آموزان در شرایط حادثه قرار گرفته و همین باعث می‌شود که شیوه رویارویی با زلزله را از پیش یاد بگیرند و اجرا کنند.

کد مطلب: ۱۳۲۷۶۵۴
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان در مانور زلزله شیوه رویارویی با این مخاطره طبیعی را یاد می‌گیرند

مهدی نم نبات در مراسم بیست و چهارمین مانور آمادگی در برابر زلزله استان اصفهان که در مدرسه محمد رسول الله اداره آموزش و پرورش ناحیه 6 برگزار شد، گفت: مانور سراسری زلزله همه ساله در هشتم آذرماه بعنوان بزرگترین فعالیت همگانی در حیطه ایمنی‌سازی مدارس در برابر زلزله با مشارکت بسیاری از دستگاه ها از جمله ستاد مدیریت بحران استان، هلال احمر، معاونت امداد و نجات، مرکز فوریت‌های پزشکی، سازمان آتش‌نشانی شهرداری، اداره کل نوسازی، صدا و سیما، نیروی انتظامی، خبرگزاری پانا و سازمان دانش آموزی برنامه‌ریزی و اجرا شد.

وی افزود: خوشبختانه در تمامی مدارس آمادگی برگزاری این مانور و آموزش در خصوص آن وجود دارد. در مانور‌ها دانش‌آموزان در شرایط حادثه قرار گرفته و همین باعث می‌شود که شیوه رویارویی با زلزله را از پیش یاد بگیرند و اجرا کنند. در این مانورها تمرین می کنیم که مردم جامعه ما در برابر مخاطرات طبیعی ایمن شوند.

نم نبات ادامه داد: این آموزش هم به صورت حضوری و هم بصورت غیرحضوری در شبکه شاد با فیلم های آموزشی برگزار شد. بعد از خانواده، مدرسه مهم‌ترین نقش را در سلامت نوجوانان و دانش آموزان دارد؛ سلامت حق طبیعی همه انسانهاست و قطعا دانش آموزان در مدرسه علاوه بر یادگیری مهارت خواندن و نوشتن و انواع دانش‌ها و نگرش‌ها، مهارت مقابله با زلزله را نیز می‌آموزند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار