مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان:

980 هزار دانش‌آموز در مانور سراسری زلزله استان اصفهان شرکت کردند

اصفهان (پانا) - مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اعلام کرد 980 هزار دانش‌آموز به صورت همزمان در بیش از ۵٠٠٠ واحد آموزشی در استان اصفهان با به صدا در آمدن زنگ ایمنی تمرین مانور زلزله را انجام خواهند داد. 

کد مطلب: ۱۳۲۷۶۶۴
لینک کوتاه کپی شد
980 هزار دانش‌آموز در مانور سراسری زلزله استان اصفهان شرکت کردند

منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در بیست و چهارمین مانور سراسری زلزله در اصفهان با حضور در دبیرستان حضرت محمد رسول االله خبر داد: 980 هزار دانش آموز به صورت همزمان در بیش از 5000 واحد آموزشی در استان اصفهان با به صدا در آمدن زنگ ایمنی تمرین مانور زلزله را انجام خواهند داد.

وی در ادامه از زحمات اعضای کمیته ویژه مانور زلزله استان تقدیر کرد و افزود: کشور ما در پهنه خطرپذیر آلپ هیمالیا قرار دارد و به طور تقریبی هر ده سال یک بار در این منطقه زلزله اتفاق می افتد. مانند زلزله در بم، بروجرد، سرپل ذهاب و دیگر زلزله های متعدد در سراسر کشور که اتفاق افتاده و خسارات جانی و مالی بسیاری را به وجود آوردند.

شیشه فروش ادامه داد: همچینین کشور ایران متاثر از پدیده های آب و هوایی نیز است و ما در کمربند خشک کره زمین قرار داریم و بیش از 20 سال است نشانه های خشکسالی شرایط مشکلات جدی را برای ما به وجود آورده و صنعت کشاورزی با خطرات زیادی مواجه کرده است. همچنین ما مشکلات آلودگی هوا را داریم و سازمان مدریت بحران در زمینه پیشگیری، آمادگی و کاهش خسارات احتمالی این مخاطرات فعالیت می کند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در ادامه گفت: اگرچه نمی توان مقابل بسیاری از این اتفاقات مانند زلزله را گرفت، ولی می‌توانیم با تمرین و آمادگی، خسارات احتمالی را کاهش دهیم. برقراری زیرساخت‌ها، هماهنگی ارگان‌ها و ساختمان‌سازی مقاوم از اقدامات موثر در این زمینه است.

وی هر مدرسه را یک پایگاه مدیریت بحران خواند و گفت: هر دانش‌آموز و معلم باید بداند که در زمان وقوع زلزله چه باید بکند و هر لحظه برای وقوع آن آماده باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار