مدیر آموزش و پرورش ملارد:

مانور زلزله، نمایش مشارکت حداکثری و همراهی دانش‌‌‌آموزان در برنامه‌های تربیتی است

ملارد (پانا) - مدیر آموزش و پرورش ملارد در مانور زلزله در آموزشگاه پایلوت شهرستانی ولی‌عصر، بیان کرد مانور زلزله، نمایش مشارکت حداکثری و همراهی دانش‌‌‌آموزان در برنامه‌های تربیتی است.

کد مطلب: ۱۳۲۷۶۴۴
لینک کوتاه کپی شد
مانور زلزله، نمایش مشارکت حداکثری و همراهی دانش‌‌‌آموزان در برنامه‌های تربیتی است

سعید تیموری‌راد، در مانور سراسری زلزله در آموزشگاه پسرانه ولی‌عصر(عج)، ضمن قدردانی از دست‌اندرکاران اجرای مانور زلزله و نهادهای دخیل در این رویداد آموزشی و حیاتی، بیان کرد: مانور زلزله، رویدادی مشارکتی است که دانش‌آموزان بیشترین مشارکت را در آن دارند و با همراهی و همکاری، یک موضوع مهم و حیاتی را در حوادث طبیعی یاد می‌گیرند.

وی ادامه داد: زلزله جزو بلایای طبیعی است و لازم است ما با شرکت در مانور زلزله، اطلاعات و آگاهی کافی را جهت حفظ جان خود و سایرین بیاموزیم و برای مقابله با این حوادث آمادگی پیدا کنیم.

این مقام مسئول ضمن اشاره به اهمیت آموزش پدافند غیرعامل گفت: یکی از مصادیق آمادگی برای پدافند غیرعامل، همین مانور زلزله است و با توجه به اینکه کشور ما در نقطه زلزله‌خیز قرار گرفته، یادگیری این موارد می‌تواند راهی بسیار مهم جهت حفظ جان انسان‌ها باشد.

وی تأکید کرد: شما دانش‌آموزان امید و آینده این کشور هستید و انتظار داریم با مطالعه، یادگیری دقیق، پشتکار و همراهی بتوانید جامعه‌ای موفق و متعهد بسازید.

در این مانور، رضا سلیمی، مسئول هلال احمر شهرستان ملارد نیز طی سخنانی بیان کرد: لازمه یک جامعه آماده و ایمن در حوادث، بحث آگاهی و آموزش است. یکی از ارکان اصلی در کشور، مدیریت بحران است و این مهم محقق نمی‌شود مگر اینکه مجموعه شهرستان، با همراهی و اتحاد با حوادث مقابله کنند.

وی تأکید کرد: آموزش مهارت‌های کمک‌های اولیه و مقابله با حوادث برای همگان ضروری است چرا که کشور ما جزو ده کشور بلاخیز در دنیا است، اقسام بلایای طبیعی در ایران اتفاق می‌افتد و تجربه‌ای که ما از زمین‌لرزه در سال ۹۶ داشتیم، کل شهر ملارد را درگیر کرد، شهر، نیازمند مدیریت بحران شدید بود، ترافیک بسیار و سایر مشکلات پیش آمده و این رویداد، اهمیت برنامه‌ریزی و پیشگیری را قبل از وقوع حوادث نشان داد.

سلیمی افزود: نیاز به آموزش در مقابله با حوادث از کودکی کاملا محسوس است، حوادث طبیعی که در کشور اتفاق می‌افتد، بسیار جدی است و لازم است تدابیر ویژه برای مقابله با این بلایا، از قبل اندیشیده شود، آموزش در خانواده‌ها و مدارس ضروری است طوری که هر خانواده باید یک امدادگر داشته باشد.

خبرنگار: سحر شیخی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار