امام جمعه ملارد:

تا نیازهای اولیه معلمان رفع نشود، نمی‌توانیم از اهداف تربیتی سخن بگوییم

ملارد(پانا)- امام جمعه ملارد در نشست صمیمانه با مدیران مدارس پسرانه، ضمن اشاره به نقش مهم معلم در فعالیت‌های پرورشی دانش‌‌‌آموزان گفت تا نیازهای اولیه معلمان رفع نشود، نمی‌توانیم از اهداف تربیتی سخن بگوییم.

کد مطلب: ۱۳۲۷۱۹۵
لینک کوتاه کپی شد
تا نیازهای اولیه معلمان رفع نشود، نمی‌توانیم از اهداف تربیتی سخن بگوییم

حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی خوبانی، امام جمعه ملارد در نشست با مدیران مدارس متوسطه در هفته بسیج بیان کرد: دغدغه‌ها‌ و‌ نگرانی‌های مدیران مدارس، بسیار به جا و منطقی است و لازم است با درایت و سعه صدر به آن پرداخته شود.

وی ادامه داد: برای رسیدن به اهداف تربیتی و پرورش آینده‌سازان، توجه‌ و اهمیت دادن به دو سازمان بسیار مهم و ضروری است، یکی مجموعه آموزش و پرورش و دیگری کارکنان حوزه امنیت و دفاع از کشور، بنابراین تا نیازهای اولیه معلمان رفع نشود و معلمان و مدارس در رفاه نباشند، نمی‌توانیم به اهداف عالی آموزش و پرورش در تعلیم و تربیت برسیم.

خوبانی افزود: ما در شرایط حساسی از لحاظ وضع اقتصادی و بودجه قرار داریم، دغدغه‌های اقتصادی مدیران در مورد امکانات مدارس نیز منطقی است، اما لازم است متناسب با شرایط و بودجه، مدیران اختیار تام داشته باشند تا بتوانند به طور مطلوب فرآیندهای آموزشی و تربیتی را در مورد دانش‌آموزان اجرا کنند.

رییس کمیته‌های همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش گفت: ساحت‌های تربیتی متنوع و چندبعدی است، تربیت دانش‌آموزان، مسئولیت سنگینی است و یک نهاد به تنهایی نمی‌تواند این امر خطیر را انجام دهد، اما می‌‌توان با برنامه‌ریزی حساب‌شده، تا حدودی دانش‌آموزان را به اهداف ساحت‌های تربیتی شش‌گانه برسانیم. معلمان اثرگذارترین افراد در تربیت هستند و الگویی غیرمحسوس برای دانش‌آموزان هستند، بنابراین لازم است تکریم معلمان در سرلوحه امور قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار