در گفت‌وگو با پانا:

حمید درخشان: ایران شانس بالایی برای صعود دارد

آمریکا را نباید دست کم بگیریم/ بازیکنان تیم ملی بین‌المللی هستند

تهران (پانا) - پیشکسوت فوتبال ایران معتقد است شانس صعود تیم ملی به مرحله حذفی جام جهانی بالاست اما نباید آمریکا را دست کم بگیرند.

کد مطلب: ۱۳۲۷۵۴۶
لینک کوتاه کپی شد
حمید درخشان: ایران شانس بالایی برای صعود دارد

مهدی جابری - حمید درخشان در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به برتری روحیه‌بخش تیم ملی فوتبال ایران مقابل ولز گفت: «بازی خیلی خوبی انجام دادیم. بچه‌ها تمام تلاش خود را انجام دادند تا بتوانند ۳ امتیاز را بگیرند. بعدازآن شکست سنگین، خود بچه‌ها هم می‌خواستند آن بازی را جبران کنند. تیم از بازیکنان داخل زمین تا نیمکت نشینان همگی سرتاپا انگیزه بودند. آن‌ها می‌دانستند چیزی برای از دست دادن ندارند و اگر می‌باختند به‌عنوان تیم اول حذف‌شده لقب می‌گرفتند.»

وی افزود: «بچه‌ها با بردی که به دست آوردند، دل مردم را شاد کردند. فکر می‌کنم، بچه‌ها مستحق پیروزی هم بودند. ما از همان ابتدای بازی با تمرکز توانستیم حریف را کنترل کنیم و در خط حمله هم هرچه خواستیم به آن رسیدیم. فرصت‌های خیلی خوبی هم داشتیم و خیلی زودتر باید به گل می‌رسیدیم. اما بدشانس بودیم و درنهایت اخراج گلر حریف باعث شد تا از برتری نفری استفاده کنیم و به گل برسیم.»

پیشکسوت فوتبال ایران تصریح کرد: «بازیکنان دلشان می‌خواست اعاده حیثیت کنند. نگاهشان برد مقابل ولز بود و به‌خوبی توانستند از پس این حریف اروپایی بربیایند. وقتی تیم با ۲ فوروارد وارد بازی شد، نشان داد که مربی برای برد آمده است. کی روش سال‌هاست با این تفکر دفاعی بازی کرده و تغییر سریع از این فاز به حمله، نیاز به تمرین‌های زیاد و مستمر دارد که این دوره واقعاً زمانی برای انجام کار بیشتر نداشت. اما بچه‌ها نشان دادند که اگر مربی بیشتر روی تفکرات هجومی کار کند، توانایی بالایی برای ارائه فوتبال روبه‌جلو دارند.
حمید درخشان گفت: «بازی امشب با آمریکا خیلی متفاوت است. باید تمرکز بالایی داشته باشیم‌. شانس صعود تیم ملی بالاست اما نباید آمریکا را دست‌کم بگیریم. آن‌ها تیم گردن‌کلفتی دارند که انگلیس را تحت‌فشار گذاشتند. بازیکنانی دارند که به‌خوبی موقع حمله اضافه می‌شوند و سرعتی هستند. اما توان شکست این تیم را هم داریم. به شرطی که عقب نشینیم. باید منطقی بازی کنیم و فقط تمرکز روی دفاع کردن نباشد. بازیکنان بهتری نسبت به حریف داریم. وقتی می‌توانیم از این فرصت سود ببریم که ازلحاظ کار تیمی و تاکتیکی هم پیشرفت کرده باشیم.»

وی تأکید کرد: «بازیکنان تیم ملی ما همگی بین‌المللی هستند. میادین زیادی را تجربه کرده‌اند. در این مدت هم خیلی اذیت شدند. در موقعیتی قرار گرفتند که مسئولیت سنگینی هم بر دوش دارند. زیر بار این‌همه استرس طبیعی است که گاهی نتوانند آن پتانسیل و توانایی واقعی خود را بروز دهند. همه منتظر یک بازی خوب و روبه‌جلو برای شکست آمریکا هستیم و امیدواریم از این فرصت استثنایی پیش‌آمده بهترین بهره را ببریم. هرچند همه می‌دانیم این بازی واقعاً فراتر از فوتبال است و از جنبه‌های دیگری هم اهمیت دارد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار