رئیس اداره امور تربیتی، مشاوره و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش:

جایگاه مشاوران در دنیای امروز یک امر بسیار روشن و بدیهی است

کرج (پانا) - رئیس اداره امور تربیتی، مشاوره و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش بیان کرد جایگاه مشاوران در دنیای امروز یک امر بسیار روشن و بدیهی است و امر مهم دیگر، اثر همسالان بر روی یکدیگر است.

کد مطلب: ۱۳۲۷۴۲۹
لینک کوتاه کپی شد
جایگاه مشاوران در دنیای امروز یک امر بسیار روشن و بدیهی است

فرهاد منظوری، رئیس اداره امور تربیتی، مشاوره و پیشگیری از آسیب های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش البرز در همایش همیار مشاور که در کانون شهید فهمیده کرج برگزار شد عنوان کرد: دانش آموزان بسیار بااستعداد هستند، اگر این استعداد در عرصه تربیت واقع نشود از دست می رود در دنیای امروز فرزندکشی این است که ما استعدادهای فرزندمان را نشناسیم و آن را نتوانیم رشد دهیم این استعدادها باید شناخته شوند یک بخشی از آن در خانواده و بخش دیگر آن در مدرسه و اجتماع شناسایی می شود هم اکنون در آموزش و پرورش طرح‌های متعددی برای شناسایی استعدادهای دانش آموزان در حال برگزاری است.

وی در خصوص جایگاه مشاوران در مدارس بیان کرد: بحث جایگاه مشاوره در دنیای امروز یک امر بسیار روشن و بدیهی است و امر مهم دیگر، اثر همسالان بر روی یکدیگر است به همین دلیل باید دانش آموزان را تجهیز کنیم از نظر علمی آگاهی‌شان را بالا ببریم تا دانش آموزان در جامعه افراد موثرتری باشند.

منظوری در پایان عنوان کرد: اگر فردی می خواهد در طول زندگی موفق باشد ریشه موفقیت در یک چهار کلمه است اول و مهم ترین رکن موفقیت هر دانش آموزی دانش و آگاهی نسبت به آنچه که در طول زندگی به آن نیاز دارد، البته در این خصوص باید آگاهی صحیح نسبت به آن موضوع داشته باشیم اگر آگاهی ما صحیح نباشد، مسیر زندگی را اشتباه طی می کنم. رکن دوم موفقیت بینش، باور و اعتقاد نسبت به آنچه که می دانیم. رکن سوم، روش است روشی که ما در زندگی داریم بیانگر دانش و بینش ماست. رکن پایانی، منش است. منش یعنی رفتار که رفتار فرد نشان دهنده دانش، بینش و منش اوست که اگر این چهار رکن در زندگی اجرا شود زندگی موفقیت آمیزی خواهید داشت.

دانش آموز خبرنگار: پانیذ مرتضایی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار