مدیر آموزش و پرورش شهرستان قدس:

نظارت قانون‌مدار بر مدرسه از وظایف انجمن اولیا و مربیان است

شهرقدس (پانا) - مدیر آموزش و پرورش شهرستان قدس در مراسم انتخابات شورای انجمن اولیا و مربیان، نظارت قانون‌مدار بر مدرسه را از وظایف این انجمن عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۳۲۷۲۶۲
لینک کوتاه کپی شد
نظارت قانون‌مدار بر مدرسه از وظایف انجمن اولیا و مربیان است

به گزارش دفتر اطلاع رسانی و روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان قدس، انتخابات شورای انجمن اولیا و مربیان مدیریت آموزش و پرورش شهرستان قدس در سالن اجتماعات شهید دهنو برگزار شد.

وحید محرمی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان قدس ضمن تبریک هفته بسیج و خیرمقدم به روسای انجمن اولیا مربیان شهرستان قدس گفت: در این برهه از زمان و لحظات حساس کشور، لازم است که بر اساس جهاد تبیین، تحلیل صحیحی از مسائل روز را به دانش‌آموزان و نوجوانان ارائه دهیم و نظارت بیشتری بر فرزندان خود داشته باشیم.

وی با اشاره به جمله‌ای از رهبر معظم انقلاب، که فرمودند «دشمن دنبال تسلط بر سرزمین‌ها نیست، به دنبال تسلط بر مغز ملت‌ها است؛ اگر موفق شود، همان ملت، سرزمین خود را تقدیم دشمن می‌کند»، اذعان کرد: در ایام کرونا کنترل بر دانش‌آموزان کم و حضورشان در فضای مجازی گسترده و منتهی به نقص در حوزه تربیت شد؛ اولیا نظارت کمتری بر فرزندان‌شان داشتند و عدم حضور معلم در کنار دانش‌آموزان کم‌رنگ شد، زیرا که تربیت از رفتار باید شکل بگیرد.

محرمی خاطر نشان کرد: مدیران مدارس در حوزه انجمن و اولیا و مربیان باید مشارکت اثربخش داشته و از ظرفیت تک‌تک اولیا در مدرسه بهره‌مند شوند؛ نظارت اولیا در فرآیند آموزش و پرورش در راستای قوانین صورت گرفته و از دخالت مستقیم جلوگیری شود و اولیا می‌توانند مشکلات مدرسه را به مدیر مدرسه یادآور شوند.

مدیر آموزش و‌ پرورش شهرستان قدس، مشارکت اثربخش اولیا در مدارس، نظارت قانونمند و بدون دخالت اولیا در امور آموزشی، پرورشی و استفاده از ظرفیت تک تک اولیا برای پیشبرد اهداف آموزش و پرورش را سرلوحه کار مدیران مدارس دانست و افزود: مدیری موفق است که بتواند تعامل سازنده‌ای بین خانه و مدرسه ایجاد کند.

در پایان انتخابات شورای انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش برگزار شد و در نهایت، ۹ نفر اعضای این انجمن انتخاب شدند و از روسای انجمن و اولیای سال گذشته نیز تقدیر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار