رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرد؛

راه‌اندازی تصفیه‌خانه تبریز و انتقال ۱۲۰ میلیون مترمکعب آب تصفیه‌شده به دریاچه ارومیه

تهران (پانا) - معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست بیان کرد اکنون یکی از اقداماتی که در دست انجام است، راه‌اندازی تصفیه‌خانه تبریز است که تامین اعتبار انجام شده است و با راه‌اندازی این تصفیه‌خانه، ۱۲۰ میلیون متر مکعب آب تصفیه شده وارد دریاچه می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۲۶۸۵۶
لینک کوتاه کپی شد
راه‌اندازی تصفیه‌خانه تبریز و انتقال ۱۲۰ میلیون مترمکعب آب تصفیه‌شده به دریاچه ارومیه

علی سلاجقه در یک گفت‌وگوی رادیویی با بیان اینکه قوانین درخصوص تجاوز به محیط زیست بهتر شده است، گفت: یکسری قوانین که ناسخ یکدیگر بودند در حال رفع هستند. تنوین قوانین باید از طرف سازمان منابع طبیعی کشور انجام شود تا قوانین اجازه تعدی و تجاوز به اراضی ملی را ندهند.

وی از پیگیری‌های زیاد و مداوم برای حق‌آبه دریاچه ارومیه گفت و اظهار کرد: اکنون یکی از اقداماتی که در دست انجام داریم، راه‌اندازی تصفیه‌خانه تبریز است که تامین اعتبار انجام شده است. با راه‌اندازی این تصفیه‌خانه، ۱۲۰ میلیون متر مکعب آب تصفیه شده وارد دریاچه می‌شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست بیان کرد: از وزارت نیرو درخواست داریم ۱۲۰ میلیون متر مکعب آب تصفیه شده در محل دریاچه تحویل داده شود. در زمینه حق‌آبه‌ها مصرانه از وزارت نیرو پیگیری می‌کنیم و این وزارت‌خانه هم قول همکاری داده است.

وی به تالاب‌ها اشاره و ابراز کرد: تالاب قوری گل دو هفته پیش احیا شد در حالی که کاملا خشکیده بود. خوشبختانه ۱۷ کیلومتر لایروبی کانال انجام شد و آب به این تالاب در استان آذربایجان شرقی رسید.

سلاجقه درباره آلایندگی هوا و اقدامات صورت گرفته گفت: در نشست ستاد هوای پاک کشور که سه هفته قبل در وزارت کشور برگزار شد، قرار شد برای سال آینده تمام دستگاه‌ها اعتبارات مربوط به هوای پاک را لحاظ کنند که تاکنون ۱۰۳ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار