منتخب برنامه ملی معلم پژوهنده عنوان کرد:

کتاب، عنصری مهم در استفاده از تجارب گذشتگان، فرهنگ‌های مختلف و افزایش آگاهی است

ملارد (پانا) - معاون پرورشی آموزشگاه عصمت صفادشت و منتخب برنامه ملی معلم پژوهنده در مورد اهمیت ترویج فرهنگ مطالعه گفت کتاب، عنصری مهم در استفاده از تجارب گذشتگان، فرهنگ های مختلف و افزایش آگاهی است.

کد مطلب: ۱۳۲۶۷۶۳
لینک کوتاه کپی شد
کتاب، عنصری مهم در استفاده از تجارب گذشتگان، فرهنگ‌های مختلف و افزایش آگاهی است

سهیلا صمدی، معاون پرورشی دبیرستان عصمت دوره اول در منطقه صفادشت ملارد است، او تحصیلات خود را در رشته روان‌شناسی و‌ مقطع کارشناسی ارشد به پایان رسانده است. وی با انجام اقدام پژوهی با موضوع "چگونه توانستم درشرایط کرونا و پساکرونا فرهنگ مطالعه و کتابخوانی را تاحد مطلوبی در دانش آموزان دبیرستان عصمت بهبود ببخشم؟" به عنوان منتخب بیست و پنجمین دوره برنامه ملی معلم پژوهنده تحت اجرای کارشناسی پژوهش و تحقیقات، معرفی شده است.

وی در مورد اهمیت مطالعه بیان کرد: «مطالعه جزء نیازهای اجتماعی انسان است و بهترین دوره برای آموزش مهارت‌های مطالعه و کتاب و کتابخوانی، دوران کودکی و نوجوانی است.»

صمدی افزود: «کتاب بهترین وسیله برای شناختن عصرهای گذشته و افزایش سطح بینش، آگاهی، ارتباط با سایر ملت‌ها و فرهنگ‌ها و در نهایت استفاده از تجارب ارزشمند آنها و طبق گفته امیرالمومنین علی(ع)، کتاب، گوینده‌ای نیکو است.»

معاون پرورشی آموزشگاه عصمت پیرامون آغاز علاقه خود به مطالعه کتاب گفت: « از زمانی که خودم را شناختم، کتاب‌ها و کتابخانه پدر در برابر چشمانم بود و اوقات فراغت خودم را با کتاب‌های وی می‌گذراندم، پدرم از کودکی برایم کتاب می‌خرید و حتی یادم است چندین سال برای روز معلم با کتاب‌هایی که پدرم خریده بود به معلمانم نیز، کتاب هدیه دادم.

وی ادامه داد: «فرهنگ هدیه دادن کتاب را علاوه بر پدر از تعدادی از معلمان خوبم نیز آموختم. هنوز اولین کتاب اهدایی از سوی معلم سوم دبستان با عنوان "بهترین داستان‌های دنیا" در کتابخانه ‌منزل من، خودنمایی می‌کند. این عزیزان انگیزه من برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی به دانش‌آموزان مدرسه محل فعالیت من شدند و معتقد هستم تا خود فرد عامل به کاری نباشد، نمی‌تواند در انجام آن کار و فعالیت و انتقال به دیگران موفق شود.»

صمدی پیرامون اقدامی که برای تشویق دانش‌‌‌آموزان به مطالعه کتاب کرده است، تشریح کرد: «با ورود کرونا و تعطیلی مراکز آموزشی، علمی، کتابخانه مدرسه و کتابخانه‌های عمومی، مشاهده کردم که دانش‌آموزان بیشتر از گذشته غرق فضای مجازی شدند و کتاب و کتابخوانی به کمترین جایگاه خود رسید. مشاهده این وضعیت برای من ناراحت‌کننده بود چون تمام زحماتی که در سال‌های گذشته برای جذب و علاقه‌مندی دانش‌آموزان به مطالعه کتاب، متحمل شده بودم در حال از بین رفتن بود، دوری دانش‌آموزان از کتاب، خطری بود که حس کردم و ضروری دانستم به عنوان یک معلم و روان‌شناس علاقه‌مند به مطالعه و کتاب، این اقدام پژوهی را انجام دهم تا کم کم شرایط به روال گذشته برگردد و بهبود یابد.»

وی ضمن قدردانی از تلاش‌های مدیر و همکاران آموزشگاه عصمت دوره متوسطه اول در همراهی با خود، تأکید کرد: بسیار خرسند هستم که زحمات من تا حدی به ثمر رسیده و تا جایی که می‌توانم در ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب و کتابخوانی بین دانش‌آموزان موثر بوده‌ام و این فعالیت را به عنوان یک فعالیت تربیتی ادامه خواهم داد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار