دانشآموز ملاردی در جشنواره فرهنگی هنری فردا:
چشم امید آینده به توسعه صنعت بازیهای رایانهای است
ملارد (پانا) - دانشآموز ملاردی دارای رتبه اول جشنواره فرهنگی هنری فردا در رشته بازیسازی رایانهای، توسعه صنعت بازیسازی ایران را در این حوزه از اهم موارد دانست و گفت چشم امید آینده در مسیر توسعه چنین رشتههایی در سطح جهان است.
اسما امیدی، دانشآموز پایه دوازدهم دبیرستان شهدای اقتدار آموزش و پرورش ملارد و نفر اول مسابقات فرهنگی و هنری فردا در شاخه بازیسازی رایانهای است که بهصورت دو سال متوالی نفر برتر در سطح کشور بوده است؛ وی در رابطه با فعالیت خود در این عرصه در گفتوگو با پانا گفت: «در عرصه صنعت بازیسازی اولین پروژه خود را در سال ۱۳۹۸ به پایان رسانده و منتشر کردم و پیش از آن نیز مشغول یادگیری و افزایش مهارت خود بودهام.»
این هنرمند رشته بازیسازی رایانهای ادامه داد: «در شاخه بازیسازی بیشتر مهارت من در بخش مدلسازی است، بازیسازی یکی از علایق من بود و در کنار تحصیل مهارتهای کامپیوتری را نیز فراگرفته و مدارک انیمیشنسازی، مدلسازی، مفاهیم پایه کامپیوتر icdl شامل word، Photosho ،Excel، مفاهیم پایه برنامهنویسی و html را دریافت کردم.»
این دانش آموز ملاردی در رابطه با الگوی خود در این مسیر عنوان کرد: «تا به حال فردی که بخواهم بهعنوان الگو آن را یاد کنم، نتوانسته نظرم من را جلب کند، زیرا بیشتر در خود اثر غرق میشوم و به اثرات متعدد دقت میکنم، اما اگر بخواهم اثر برخی از برنامهسازان که فعالیت آنها بیشتر مد نظرم است، اسم یکی از بازیسازان را ببرم، امیرحسین فصیحی از بازیسازان داخلی آثار خوبی را داراست.»
نفر اول مسابقات فرهنگی هنری فردا تصریح کرد: «یکی از دلایل علاقه من به ساخت بازی، فعالیتهای تیمی است که در آن تبادل تفکر و نظرات پی در پی اتفاق میفتد که غیرتکراری بودن موضوعات و کسلکننده نبودن آن یکی از بخشهای لذتبخش این کار است، من از دوران کودکی به بازی و گیم علاقه بسیاری داشتم و این عقیده را دارم که فردی که بازیکن و گیمر خوبی نباشد نمیتواند بازیساز خوبی هم شود.»
وی از هدف خود در ادامه این حرفه گفت: «هدف من توسعه صنعت بازیسازی ایران با وجود تحریمهای خارجی و محدودیتهای داخلی است، روند پیشرفت این صنعت در ایران کمی کند پیش میرود، اما این باعث دلسرد شدن تیم ما نشده است بلکه علاقه ما نیز برای پیشرفت آن افزایش یافته است.»
این دانشآموز برتر ملاردی از مهمترین مسائل و مشکلات صنعت بازیسازی رایانهای را تحریم و مسئله قوانین کپیرایت دانست و افزود: «به دلیل رعایت نشدن قانون کپیرایت، فعالان و هنرمندان در این عرصه برای کسب درآمد دچار مشکل جدی شدهاند و مردم نیز به استفاده رایگان از این بازیها و نرمافزارها روی آوردهاند، امیدوارم هر چه سریع تر قوانین حق کپیرایت در ایران تائید شود زیرا هسته اصلی اقتصاد مقاومتی رعایت همین حق است.»
اسما امیدی در معرفی تیم بازیسازی خود، بیان کرد: «تیم ما متشکل از دو نفر است که با تقسیم وظایف اکثر پروژههای مدلسازی را من و پروژههای برنامهنویسی را همتیمی بنده انجام میدهد، تاکنون اسپانسر مالی و حامی مالی نداشتهایم، اما حامی معنوی تیم ما انگیزه است که خانواده به ما منتقل میکنند.»
خبرنگار: زهرا عین آبادی
ارسال دیدگاه