مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در گفت‌وگو با پانا خبر داد

ایجاد ارزش افزوده برای آموزش و پرورش در جهت نوسازی و توسعه مدارس پایتخت

تهران (پانا) - مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با بیان اینکه پراکندگی محرومیت فضای آموزشی در شهر تهران یکسان نیست، عنوان کردموانع قانونی که در کمیسیون ماده 5 برای تبدیل به احسن کردن فضای آموزشی شهر تهران وجود دارد در مسیر مرتفع‌شدن است.

کد مطلب: ۱۳۲۶۲۶۱
لینک کوتاه کپی شد
ایجاد ارزش افزوده برای آموزش و پرورش در جهت نوسازی و توسعه مدارس پایتخت

شهر تهران علی‌رغم اینکه عنوان پایتخت بودن را با خود دارد اما به لحاظ فضای آموزشی بعد از سیستان و بلوچستان و البرز محروم‌ترین استان است و برای نوسازی مدارس ناایمنی که دارد به بودجه نیاز دارد. یکی از روش‌های تأمین منابع مالی برای این مهم تبدیل احسن کردن فضاهای آموزشی است که سال‌هاست با موانع قانونی ازجمله اماواگرهای کمیسیون ماده 5 روبرو شده است.

تعداد مدارس متروکه در منطقه 12 رو به افزایش است

سیدمهدی هدایت، مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در گفت‌و‌گو با پانا با اشاره به فعالیت‌هایی که این سازمان در حوزه نوسازی مدارس در دست اقدام دارد، گفت: ‌«در شهر تهران تعداد زیادی مدارس ناایمن و تعدادی مدارس متروکه وجود دارد، مخصوصاً در منطقه 12 این مورد زیاد است و علت این است که جمعیت دانش‌آموزی کم شده و عملاً چندان نیازی به آن مدارس ندارند. ازاین‌جهت سازمان نوسازی شهر تهران با وزارت آموزش و پرورش صحبت کرده و برنامه‌ای را در حال پیش‌بردن دارد.»

پراکندگی محرومیت فضای آموزشی در شهر تهران یکسان نیست

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران گفت: «در حال حاضر مشاوری انتخاب کرده‌ایم که آخرین وضعیت سرانه‌های آموزشی را در مناطق شهر تهران را تعیین می‌کند. در بخشی از مناطق ممکن است مازاد آموزشی داشته باشیم و در برخی از مناطق مانند منطقه22 کمبود سرانه محیط آموزشی داریم.»

وی افزود: «برنامه این است که در یک کار مشترک با آموزش و پرورش بتوانیم بخشی از سرمایه‌های آموزش و پرورش را مولدسازی کنیم و بتوانیم از محل ارزش‌افزوده‌سازی در آموزش و پرورش تأمین مالی ایجاد شود تا آن مدارسی که ناایمن هستند را ایمن کنیم و با یک رویکرد جدید کار نوسازی در شهر تهران را پیش ببریم.»

نوسازی مدارس با هم‌افزایی میان وزارت آموزش و پرورش و شهرداری

هدایت گفت: «درواقع با هم‌افزایی شهرداری تهران و آموزش و پرورش می‌توان هم سرانه فضای آموزشی مدرسه را افزایش داد و هم مدارس را نوسازی کرد.»

هدایت درباره تبدیل به احسن مازادهای آموزشی که در آموزش و پرورش شهر تهران وجود دارد و موانع قانونی که در کمیسیون ماده 5 وجود دارد، گفت: «سازمان نوسازی شهر تهران کلیت این برنامه مشترک با آموزش و پرورش را با کمیسیون ماده 5 مطرح کرده است و سازمان نوسازی شهر تهران با توجه به مأموریتی که دارد همگام با وزارت آموزش و پرورش و اداره کل شهر تهران این کار را پیش می‌برد. به‌محض اینکه این برنامه به یک طرح جامع تبدیل شد از کمیسیون ماده 5 مصوبه را می‌گیریم و آموزش و پرورش هم می‌تواند برنامه‌اش را عملیاتی کند. عملاً ما برای آموزش و پرورش ارزش افزوده‌ای ایجاد می‌کنیم تا توسعه و نوسازی فضای آموزشی انجام شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار