برگزاری همایش دانش‌آموزی از شیراز تا کابل به‌همت سازمان دانش‌آموزی فارس

شیراز (پانا) - مراسم یادبود شهدای دانش‌آموز پرافتخار فاطمیون امروز به‌همت سازمان دانش‌آموزی فارس با عنوان از شیراز تا کابل برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۲۶۲۵۲
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری همایش دانش‌آموزی از شیراز تا کابل به‌همت سازمان دانش‌آموزی فارس

در این مراسم که در دبستان بلوچی ناحیه ۳ شیراز برگزار شد، رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس با اشاره به اینکه "ما همه ملت امام حسین (ع) هستیم و ملت امام حسین، ایرانی و افغان و سوری و..‌ نمی‌شناسد چرا که همه در یک کشتی هستیم و آن کشتی نجات حسین (ع) است" افزود: امروز همه ما فارق از رنگ‌ها و نژادها در دینمان که دین اسلام و پیامبرمان که پیامبر رحمت (ص) است در یک کشتی سوار شده‌ایم.

مرتضی کریمی خطاب به دانش‌آموزان گفت: "شما امروز در اینجا جمع شده‌اید که پیام ارزشمند و زیبای "نحن صامدون" را صادر کنید؛ ما ایستاده‌ایم و مقاومت می‌کنیم.

کریمی ادامه داد: با افتخار اعلام می‌کنیم که سازمان دانش‌آموزی فارس در حوزه اتباع برنامه‌های بلند مدتی دارد که مهارت‌افزایی و برگزاری برنامه‌های تخصصی ویژه دانش‌آموزان اتباع را در دستور کار قرار می‌دهد.

وی از ارائه خدمت رایگان به دانش‌آموزان افغان در باشگاه مهارت سازمان دانش‌آموزی استان فارس خبر داد و افزود: تمامی مدارسی که مدارس اتباع نام‌گذاری شده‌اند در سال جاری به عنوان مدارس تمام تشکیلاتی ثبت خواهند شد و برنامه‌های ویژه‌ای برای آنان داریم.

وی با اشاره به نوشته‌های "جان پدر کجاستی" که دست برخی دانش‌آموزان در این اجتماع بود، گفت: داستان این پدر و دختر شهید و حملات تروریستی که منجر به جنایات متعدد در منطقه شده‌است یک افق نگار را برای همه ما ترسیم کرده است که ملت های آزادی خواه جهان باید در کنار هم قرار گرفته و برادری پیشه کنند تا توسعه اتفاق بیفتد.

وی ادامه داد: "آمریکا و اسرائیل و انگلیس خبیث و جنایتکار هر کجا که ورود کردند و در هر کجای جهان که قدم‌های منحوس خود را گذاشتند جنایت و جرم در آنجا بیداد کرد."

کریمی اطهار کرد: حضور نامبارک و نامیمون آمریکا در افغانستان در شهرهای عزیز و کشور ارزشمند شما، میوه ناامنی را به ارمغان آورد؛ حضور آمریکا در عراق و سوریه و پایگاه‌های نظامی که ایجاد آنان، جز ناامنی برای منطقه چیزی نداشته است.

رییس سازمان دانش‌آموزی فارس با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر خروج آمریکا از منطقه، گفت: "فرماندهان نظامی ما، اخراج آمریکا از منطقه را به عنوان یک نسخه درمانی در منطقه ترسیم کرده‌اند که هدف آن این مسئله است که با ترک قدم‌های منحوس آمریکا از منطقه آرامش به منطقه برگردد."

کریمی افزود: امروز وجود ارزشمند ولایت مطلقه فقیه در جمهوری اسلامی درهای کشور را به روی آزادی‌خواهان و تمامی مردم دنیا که از ظلم آمریکا و استکبار به ایران پناه آورد‌ه‌اند، باز کرده است.

وی افزود: از نگاه ارزشمند امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب شما دانش‌آموزان عزیز فارغ از رنگ و نژاد و قومیت ولی نعمتان ما هستید که پیامبر اکرم (ص) قامت زیبای مسلمانی را برای ما ودیعه گذاشته اند.

در پایان این مراسم از خانواده شهدای فاطمیون تقدیر شد و فریاد مرگ بر آمریکا توسط این اجتماع بزرگ دانش‌آموزان افغانستانی سرداده شد.

از مجموع ۷۲ هزار دانش‌آموز ناحیه ۳ شیراز بیش از ۸ هزار نفر دانش‌آموز اتباع در این ناحیه مشغول تحصیل هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار