روحانی طرح امین آموزشگاه سعدی:

نماز جماعت در مدارس، تاثیرگذارترین آموزش معنوی در رفتارهای اجتماعی دانش‌آموزان است

ملارد(پانا) - روحانی طرح امین و امام جماعت آموزشگاه سعدی در مورد اهمیت برگزاری نماز جماعت در مدارس گفت برگزاری نماز جماعت در مدارس، تاثیرگذارترین آموزش معنوی در رفتارهای اجتماعی دانش‌آموزان است.

کد مطلب: ۱۳۲۵۷۵۱
لینک کوتاه کپی شد
نماز جماعت در مدارس، تاثیرگذارترین آموزش معنوی در رفتارهای اجتماعی دانش‌آموزان است

حجت الاسلام و المسلمین محمد شریفی، روحانی طرح امین مدرسه سعدی در مورد نماز جماعت بیان کرد: «یکی از ثمرات نماز جماعت همراهی و ایجاد اتحاد با سایر مسلمانان است و اگر نماز جماعت بلافاصله پس از اذان برگزار شود، ثوابی برابر اقامه نماز با امام زمان(عج) دارد».

وی ادامه داد: «یکی از فواید نمازجماعت این است که چنانچه نماز افراد ایراداتی داشته باشد، طبق روایت خداوند این نماز را می‌پذیرد، اتحادی معنوی بین نمازگزاران شکل می‌گیرد و از طریق این اجتماع، می‌توان نیازمندان را شناسایی کرده و به فقرا و درماندگان هم یاری‌رسانی کرد».

شریفی افزود: « اگر تعداد نمازگزاران در نماز جماعت بیش از ده مسلمان باشد، فرشتگان به علت کثرت ثواب، از ثبت آن ناتوان هستند، افزایش رزق و روزی و زدودن گناهان، نتیجه نمازجماعت است، طبق گفته امام رضا(ع)، نماز جماعت بدان جهت قرار داده شد که اخلاص، توحید، اسلام و عبادت خداوند آشکار باشد و اگر فردی در هنگام اقامه نماز جماعت از دنیا برود، در جایگاه شهید قرار می‌گیرد، بنابراین از طریق نماز جماعت می‌توان ارزش‌های انسانی و اخلاقی را در دانش‌‌‌آموزان رشد و تعالی بخشید».

دانش‌آموز خبرنگار: پارسا رفیعی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار